۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۲۹۴۵۹۹
رییس جمهور در جمع مردم ساری:

برخی فکر می کنند علاقه داریم به غرب نزدیک شویم/ همه حقوق مان را در مذاکرات هسته ای گرفتیم/ وعده رونق اقتصادی در چند ماه آینده

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهوری اسلامی ایران در اجتماع مردم ساری گفت: ما حق نداریم از جیب مردم شعار دهیم هر که می خواهد شعار بدهد از جیب خودش باشد نه از زندگی فقرا و محرومین. ما با دنیا با شهامت و قدرتمندانه مذاکره کردیم و همه حقوق مان را در این مذاکره گرفتیم.
رييس جمهور در اجتماع مردم ساري

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران دقایقی قبل در جمع مردم ساری در ورزشگاه شهید متقی ساری ضمن تسلیت فاجعه انسانی منا گفت: متأسفانه در این فاجعه انسانی هزاران نفر جان خود را از دست دادند.

 

وی با بیان این که در این حادثه نیز تعداد زیادی از زائران مازنی جان خود را از دست دادند، افزود: گرچه آنها آرام گرفتند و به وصال حق رسیدند و در سرزمین حرم در شرایط بسیار سخت جان به جان آفرین تسلیم گفتند، اما آنها پاداش خود را از حق با بهشت گرفتند.

 

دولت به تلاش خود در پیگیری فاجعه منا ادامه می دهد

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که ملت ایران به خوبی با زئران جان باخته ابراز همدردی کردند، ادامه داد: در این حادثه انسانی بسیاری از کشورهای اسلامی نیز داغدار شدند و امروز نیز مفقودین فراوانی در این حادثه دارند.

 

رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان این که تلاش مردم و موضع گیری قاطعانه رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیار قابل تقدیر و اثرگذار بوده است، گفت: اما وظیفه دولت هنوز به پایان نرسیده و نسبت خانواده ها و هم برای مشخص شدن ابعاد این حادثه به تلاش های سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی خود عمل خواهد کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این در پیش بودن ماه محرم گفت: ما انقلاب اسلامی را از این ماه داشتیم و پیروزی های ما در دفاع مقدس نیز نشات گرفته از همین فرهنگ دفاع مقدس بوده است.

 

 برای ادامه مسیر به فرهنگ شهادت و ایستادگی نیاز داریم

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که کشورمان برای ادامه راه نیز به فرهنگ شهادت و ایستادگی نیاز دارد، گفت: بزرگ ترین فرهنگی که می تواند حامی و راهنمای این ملت باشد نهضت حسینی و امام حسین(ع) است.

 

رییس جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز ما به همت ملت ایران وارد یک فضای نو و جدید شده ایم، ادامه داد: ما توانستیم با همت دیپلمات های شجاع و متعهد خود به جهانیان بگوییم ما همان طور که در دفاع مقدس توانستیم از حق ملت ایران دفاع کنیم امروز نیز با ایستادگی و استقامت و با زبان منطق و دیپلماسی در برابر قدرت های جهان ایستادگی و استقامت کنیم و این ملت بر همین اساسی توانست به یک توافق غرور آفرین با قدرت های جهان، سازمان ملل و شورای امنیت دست یابد.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: این برای ما یک افتخار است که توانستیم با تکیه بر قدرت ملت، شورای امنیتی را که قطعنامه های نا بحق، ظالمانه و غلطی را علیه ملت ما تصویب کرده بود، با منطق و ایستادگی خود شورای امنیت را وادار کند قطعنامه ای صادر کند که آن قطعنامه های گذشته را ملغی و حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسد.

 

حجت الاسلام والسلمین روحانی با اشاره به این که از رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل حمایت های شان از روز اول و تا پایان این مذاکرات تقدیر و تشکر می کنم، گفت: البته در مسیر راه و اهداف بلندمان نیز نیازمند حمایت های ایشان خواهیم بود.

 

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین از ملت ایران، نمایندگان مجلس و مسؤولان نیز به دلیل حمایت های بی دریغ شان از این توافق نامه تقدیر کرد و افزود: نمایندگان محترم مجلس نیز در جلسه روز گذشته مجلس به کلیات طرح برجام رأی مثبت دادند و آن را به تصویب رساندند.

 

وی با اشاره به این که اراده ملت ایران مسیری است که از همان روز ابتدایی انقلاب انتخاب کردند، گفت: امروز ملت ایران برای تعامل قدرتمند و نرمش قهرمانانه در دنیا آماده است و ما امروز در فرصت پسا برجام و بعد از توافق غرور آفرین هستیم. ما نیاز به اتحاد، انسجام و همدلی داریم و به دلیل حمایت های رهبری و ایستادگی و مقاومت ملت ایران به این پیروزی دست یافتیم.

 

رییس جمهور اسلامی ایران در ادامه سخنان خود با بیان این که ملت ایران در این مقطع تاریخی کاری بزرگی را به ثبت رساند، افزود: این ملت به تنهایی و با منطق، انسجام و ایستادگی و تکیه بر رهبری توانست با زبان منطق در برابر دنیا بایستد و امروز نیز مردم این سرزمین یکپارچه در برابر دشمنان ایستاده است.

 

همه یک هدف و یک مسیر داریم؛ برجام نباید بین مردم فاصله ایجاد کند

وی با بیان این که ما متحد، منسجم خواهیم ماند و همان طور که رهبری فرمودند برجام نباید در میان مردم فاصله ای ایجاد کند، گفت: همه هدف و مسیر واحد داریم و اشکالی ندارد که عده ای منتقد باشد و برخی نظرات دیگری داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که ما در انتخابات رقابت و دیدگاه های مختلف داریم، گفت: رأی اکثریت برای ما ملاک خواهد بود و اقلیت نیز باید همگام با اکثریت حرکت کنند.

 

وی با بیان این که امروز باید برجام باید برای جهش اقتصادی جوانان غیور باشد، گفت: ما به حول و قوه الهی در ماه های آینده با رفع تحریم ها ملت ما پیروز صحنه خواهند بود.

 

در ماه های آینده شاهد رونق اقتصاد خواهیم بود

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به اینکه ما افتخار می کنیم این ملت غیور در برابر مشکلات و تحریم ها ایستادند، گفت: ان شاء الله در ماه های آینده شاهد تأثیرات، به ویژه رونق اقتصادی و رونق پایدار خواهیم بود.

 

رییس جمهور با بیان این که دولت توانست در کنار ملت کشور را اداره کند، ادامه داد: امسال نیز شاهد کاهش نرخ تورم در خواهیم بود و این با همکاری و همراهی مردم امکان پذیر خواهد بود.

 

وی با بیان این که دولت تا پایان هفته جاری بسته ای را ارائه خواهد کرد که در این بسته در شش ماهه دوم شاهد یک تحرک قابل ملاحظه در حوزه اقتصادی کشور به وجود خواهد آمد؛ ادامه داد: این تحرک اقتصادی قبل از آن است که تحریم ها برداشته شد و ما هنوز در حال تحریم هستیم و ممکن است یکی دو ماه دیگر طول بکشد تا تحریم ها برداشته شود اما با انسجام، وحدت و همدلی شاهد یک حرکت و رونق مهم در عرصه اقتصادی کشور خواهیم بود.

 

شرق و غرب برای مان فرقی ندارد اما برخی تصور می کنند دوست داریم به غرب نزدیک شویم

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که برخی ها فکر می کنند که علاقه داریم به غرب نزدیک شویم، گفت: برای ما غرب و شرق فرقی ندارند ما به دنبال منافع و مصالح کشور هستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: آنچه که برای ما مهم ساست اشتغال جوانان و رونق اقتصادی کشور است.

 

رییس جمهور اسلامی ایران با بیان این که چرا باید 15 تا 20 به دلیل تحریم ها از جیب مردم پرداخت شود، گفت: ما حق نداریم از جیب مردم شعار دهیم هر که می خواهد شعار بدهد از جیب خودش باشد نه از زندگی فقرا و محرومین. ما با دنیا با شهامت و قدرتمندانه مذاکره کردیم و همه حقوق مان را در این مذاکره گرفتیم.

 

وی خطاب به مردم گفت: برخی از سخنان را نشنیده بگیرید تا به موقع پاسخ آن داده شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: چه کسی است که از افتخار ملت ایران و از حق ملت ایران ناراحت است؟ چه کسانی هستند که از رفع تحریم ها ناراحت هستند؟ والا شما هم ضرر نمی کنید ناراحت نباشید بعد از تحریم ها برای شما هم منفعت است و دکان شما کساد نمی شود.

 

رییس جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در این مذاکرات رفاه ملت ایران و رونق اقتصادی بوده است، خاطرنشان کرد: همه ما به آینده رشد و توسعه کشورمان امیدواریم.

 

وی با بیان این که ما به دنبال مذاکرات در پی سرمایه گذاری در این کشور هستیم، گفت: همین امروز 50 شرکت بزرگ اقتصادی بین المللی میهمان ما در تهران هستند و صدها سرمایه گذار بین المللی در تهران و دیگر شهرهای کشور رفت وآمد می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: ما طبق برنامه اقتصاد مقاومتی که خواست رهبری معظم انقلاب و ملت ایران است حرکت می کنیم و بعد از توافق هسته ای نیز به نفع ملت ایران سرمایه ها را جذب می کنیم، هم از تکنولوژی ها استفاده می کنیم و هم محدودیت های در مناسبت های بین المللی را کنار می زنیم و شرایط برای رونق اقتصادی و سرمایه گذاری کشورمان جهت رسیدن به یک صادرات پایدار و ارتقای بهره وری در کشور فراهم خواهد شد. /950/پ201/ج

ارسال نظرات