۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۹۴۶۶۳
عضو شورای علمای فلسطین در گفت‎وگو با رسا:

اهتزاز پرچم رژیم صهیونیستی در برخی کشورهای اسلامی تأسف آور است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای علمای فلسطین در لبنان از افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در برخی کشورهای اسلامی به شدت انتقاد کرد و این مساله را عامل نفوذ این رژیم در جوامع اسلامی دانست.
مسجدالاقصي

 

شیخ جمال محمد، عضو شورای علمای فلسطین در لبنان، در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به تلاش شبانه روزی رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی قدس گفت: رژیم اشغالگر صهیونیستی در ابتدا استفاده از مسجد الاقصی را به صورت زمانی بین خود و مسلمانان تقسیم می‎کند اما به تدریج با استفاده از سکوت جامعه اسلامی به هدف خود یعنی یهودی سازی قدس اقدام می‎ورزد.


 وی افزود: رویدادهایی که این روزها در قدس و کرانه باختری رود اردن رخ می‎دهد نشان دهنده آغاز انتفاضه سوم در فلسطین است.


این عالم اهل سنت تصریح کرد: هویت و موجودیت قدس و فلسطین به شدت مورد تهدید واقع شده است بنابراین همه فلسطینی‎های داخل و خارج کشور باید برای مقابله با دشمنان تلاش بسیاری انجام دهند.


وی به نقش علما در دفاع از فلسطین اشاره کرد و گفت: متاسفانه علما با وجود اینکه مسؤولیت شرعی در دفاع از فلسطین دارند ولی نقش ضعیفی را در این رابطه ایفا می‎کنند.


شیخ محمد تاکید کرد که علما باید به جای اینکه ملت های اسلامی را با فتواهای بی اساس خود به کشتن برسانند، با یکدیگر متحد سازند.


وی شرایط قدس را خطرناک توصیف کرد و گفت: رژیم اشغالگر صهیونیستی تلاش بسیاری را برای دور کردن اذهان کشورهای عربی از مساله فلسطین انجام می‎دهد.


این عضو شورای علمای فلسطین در لبنان تصریح کرد: علمای اسلام باید میثاق شرف ببنند که طی فتوای کشتار یکدیگر را تحریم و اسلام رحمانی و عدالت را معرفی کنند. علمای اسلام باید مردم را نسبت به حرمت تجاوز، کشتار و غارت اموال مسلمانان آگاه کنند.

 

این عالم سنت اهتزاز پرچم رژیم اشغالگر صهیونیستی در برخی از کشورهای عربی را مایه تاسف خواند و خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر اسرائیل قائل به اشغال سرزمین‎ها از رود نیل تا رود فرات است و حتی در کشورهای که سفارت دارد نسبت به اشغال آن‎ها طمع می‎ورزد./994/ب901/د

ارسال نظرات