۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۲۹۴۷۹۸
مدیر کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

عدم مدیریت مشکلات اجتماعی و آسیب‌های عزاداری موجب ایجاد چالش‌های امنیتی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: محافل صهیونیستی، ضد اسلامی و تفرقه افکنان در صدد تفرقه اندازی بین شیعه وسنی هستند و اگر مشکلات اجتماعی و آسیب های عزاداری به موقع مدیریت نشود تبدیل به چالش‌های امنیتی می شود.
مجمع مبلغان محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان رضا معممی، مدیر کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در همایش استانی اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان کرمان در محل اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسب های مذهبی طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1386تشکیل شد و همفکری تبادل نظر وبستر سازی ساماندهی در مناسبت های مذهبی از وظایف اعضای این ستاد است.

 

وی تصریح کرد آیین نامه اجرایی شکل گیری و مدیریت ستاد در رده های استانی و شهرستانی تهیه وستاد موظف شد با همکاری سایر دستگاههای اداری و اجرایی در زمینه مقابله با انحرافات و افراطی گری در حوزه عزاداری در طول سال برنامه ریزی و هدایت گری کند.

 

معممی با بیان اینکه این ستاد بدنبال مدیریت کیفی و ارتقاء گفتمان مجالس مذهبی به نحوی است که با هر مناسبت پیام حقیقی آن مناسبت به جامعه هدف منتقل کند خاطر نشان کرد ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مدت فعالیت خود تا به امروز در استانها 271ستاد استانی وشهرستانی را تشکیل داده وهفت هزار و 943مصوبه را به تصویب رسانده است.

 

مدیر گروه تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد در سنوات گذشته اقدامات موثر و دست آوردهای خوبی این ستاد داشته است، و امروز ما اعتقاد داریم هیات های مذهبی یکی از نهادهای مذهبی موثر،سالم ومورد اقبال عمومی جامع هستند.

 

وی با اشاره به اینکه ملایک صحت عزاداری ها فتواها و نظرات مراجع عظام تقلید است،اظهار کرد البته این ملایک ها دو شرط دارد که اول باید با سیاست های کلی فرهنگی نظام در تضاد نباشن و همچنین با احکام ولی فقیه منافات پیدا نکند.


معممی با بیان اینکه پوشش مناسب های مذهبی رشد فزاینده دارد،یاد آور شد پوشش مناسب های مذهبی در کشور به طور فزاینده ای روبه افزایش بوده و ابن از رویش های انقلاب اسلامی است.

 

وی مجالس عزاداری خانوادگی را سبب تقویت بنیان خانواده ها دانست و گفت: امسال بحث ایجاد فعالیت ایستگاه های قرآنی برنامه ریزی شده است و تعداد 500هیأت مذهبی کرسی تلاوت قرآن دارند.

 

معممی یادآور شد: برای مدیریت و برگزاری مجالس مذهبی نیازمند آینده پژوهی در این حوزه هستیم./972/202/ب2

ارسال نظرات