۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۹۴۹۸۳
الرای الیوم گزارش داد؛

عجله عربستان برای خاموش کردن انتفاضه فلسطینیان

خبرگزاری رسا ـ کشورهای عربی و در رأس آن‌ها عربستان فشارهای زیادی را به رییس تشکیلات خودگردان می‌آورند تا هر چه زودتر انتفاضه‌ای که در حال شکل‌گیری است را خاموش کنند.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اوضاع فلسطین در تمام بخش‌های آن از کرانه باختری تا اراضی اشغالی 48 و غزه بحرانی شده است، به طوری که برخی از آغاز انتفاضه سوم نوید می‌دهند. اما آن‌چه در این میان می‌تواند مانع بزرگ بر سر راه شروع انتفاضه باشد، نه سرکوب نظامی صهیونیست‌ها، بلکه فشار کشورهای عربی به خصوص عربستان بر فلسطینیان و شخص «محمود عباس» است.

 

روز گذشته «عبدالباری عطوان» نویسنده معروف دنیای عرب، به شدت علیه دولت‌های عربی که قصد دارند انتفاضه فلسطین را خاموش کنند، حمله‌ور شد و خطاب به آن‌ها گفت که مردم فلسطین امیدی به خیر شما ندارند، شر نرسانید.

 

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم در یادداشتی به این موضوع می‌پردازد و می‌نویسد: مشکلات فلسطینیان متعدد است، اما بزرگترین آن‌ها، تشکیلاتی خودگردانی است که کاملا از مردم فلسطین جدا شده و ارتباطی با احساسات، ملی‌گرایی و سرنوشت این مردم ندارد.

 

نویسنده این یادداشت ادامه می‌دهد: هنگامی که «محمود عباس» در سازمان ملل از جنایات صهیونیست‌ها گفت و از هتک حرمت‌ها به مسجدالاقصی و خشونت اسرائیلی‌ها علیه فلسطینیان صحبت و تهدید کرد که در صورت ادامه یافتن اقدامات صهیونیست‌ها، دیگر التزامی به توافقات با این رژیم را ندارد، خوشحال شدیم.

 

اما خوشحالی ما دوام چندانی نداشت و «محمود عباس» به سرعت از سخنانش کوتاه آمد و حالتی ترس و وحشت در قبال آغاز انتفاضه سوم به خود گرفت و تماما از مردم فلسطین جدا شد، به این بهانه که نمی‌خواهد اوضاع فلسطین به خشونت کشیده شود؛ دقیقا همان چیزی که نتانیاهو می‌خواست./982/ب101/د

ارسال نظرات