۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۲۹۵۱۳۵
آیت الله علما:

مبلغان از بیان مسائل اختلافی پرهیز کنند/ صدقه ای بالاتر از هدایت مردم نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما گفت: نباید به مسائل اختلافی پرداخت، زمینه های وحدت و همدلی زیادی میان مسلمانان وجود دارد و نباید اجازه داد این مسائل اختلافی موجب تفرقه شود.
آيت الله علما سوگواره بصيرت عاشورايي سوگواره بصيرت عاشورايي سوگواره بصيرت عاشورايي سوگواره بصيرت عاشورايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه با حضور در جلسه هم اندیشی و توجیهی مبلغان اعزامی از حوزه علمیه قم و بومی استان کرمانشاه در سوگواره بصیرت عاشورایی که صبح امروز در دانشکده علوم قرآنی استان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، عنوان داشت: هیچ صدقه ای بالاتر از هدایت مردم وجود ندارد، این آگاهی و هدایت دادن به مردم گاهی مقدرات آن ها را تغییر می دهد.


وی ادامه داد: علم و حرفی که قابل نشر باشد و احکام اسلامی را باید نشر داد، رهبر معظم انقلاب همواره این آگاهی را به مردم می دهند، ایشان در دیدار با اصحاب رسانه در مورد جنگ نرم توصیه هایی داشتند، دشمن قصد تخریب مردم را دارد و سیرت اعمال را توخالی و پوچ نشان می دهد، ما باید اعمال افراد را با محتوا کنیم.


آیت الله علما خاطرنشان کرد: اسلام حرف های زیادی برای مردم دارد و عمق سخنان پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام همانند ندارد، این ها را باید به عنوان صدقه جاریه نشر داد.


امام جمعه کرمانشاه خطاب به مبلغان اظهار داشت: علما امین خدا هستند و تفکر وحدانی و الهی را باید وارد جامعه کرده و نشر دهند، باید سخنان را کوتاه و پخته به مردم عرضه کرد.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه تصریح کرد: گاه یک نکته و مطلب کوتاه مطرح می شود و عمری مورد توجه افراد قرار می گیرد، مبلغان باید کوتاه و مختصر و با محتوا و تأثیر گذار سخن بگویند.


وی یادآور شد: ده روز محرم اگر کار با برکتی انجام شود، به اندازه یک سال اثرگذار است، طلاب باید به جلسات خصوصی توجه ویژه داشته باشند زیرا بسیار اثرگذار است، نباید این دوران را به بطالت گذراند و بیشترین بهره را از این زمان برد.


آیت الله علما بیان داشت: کلاس درس مردم همین روزها است از این رو باید مدیریت و تدبیر خوبی داشته باشیم تا از این ده روز با برکت استفاده کنیم.


نماینده ولی فقیه با اشاره به حضور فرقه های مختلف اسلامی در استان، گفت: نباید به مسائل اختلافی پرداخت، زمینه های وحدت و همدلی زیادی میان مسلمانان وجود دارد و نباید اجازه داد این مسائل اختلافی موجب تفرقه شود.


امام جمعه کرمانشاه عنوان داشت: ارزش های سید الشهدا (ع) واسلام و ارزش هایی که امام حسین (ع) برای آن ها به میدان رفت باید برای مردم بیان شود، کلمات و سخنان و وصیتنامه سیدالشهدا (ع) درس های فراوانی برای مردم دارد و باید بیان شود.


آیت الله علما یادآور شد: مطالب و سخنان خوب برای مردم مطرح شود و نسل جوان و مردم را باید هدایت کرد، رجز ها و سخنان امام حسین (ع) باید برای مردم بیان شود زیرا بسیار با محتوا و آموزنده هستند.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در پایان افزود: جلب رضایت خداوند متعال مهم ترین و با ارزش ترین پاداش کارهاست، امید است اعمال و خدمات همه افراد مورد قبول خدا قرار گیرد./857/202/ب1

ارسال نظرات