۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۹۵۱۹۹
امام جمعه شهرستان قهدریجان:

تبعیت از ولایت نباید تنها در راستای اهداف و منافع شخصی باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به لزوم پذیرش کامل دستورات و تبعیت بدون عذر و بهانه از ولایت فقیه گفت: اگر ولایت نبود اسلام مقطعی و منحصر به زمان حکومت پیامبر می‌شد، باید ببینیم تبعیت ما از ولایت به چه صورت است، تبعیت از ولایت نباید تنها در راستای اهداف و منافع شخصی باشد.
حجت الاسلام قاسم هاشمي استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در اصفهان، حجت الاسلام قاسم هاشمی ظهر امروز در جمع مردم قهدریجان با اشاره به اهمیت عید غدیر در سرنوشت اسلام و مسلمین گفت: گل‌هایی که با آب غدیر روییده‌اند عطر محمد و علی دارند، هرکسی از زلال غدیر هدایت شود هرگز به گمراهی و انحراف کشیده نخواهد شد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: کسانی که غدیر را بشناسند راه هدایت را به خوبی پیدا کرده و در این راه ثابت قدم خواهند بود، کسانی که با غدیر آشنا شوند نور چهارده معصوم (ع) را در این راه به خوبی مشاهده خواهند کرد، در دوران پنج ساله حکومت امام علی (ع) مجلس بزرگی در میدان اصلی کوفه تشکیل شد و امام شخصا حقیقت غدیر را برای مردم تبیین فرمودند و از شاهدان عینی این واقعه در پیشگاه مردم غایب برای بازگویی حقایق و اثبات حقانیت ولایت و امامت استفاده کردند.

 

امام جمعه شهرستان قهدریجان با بیان عظمت و جایگاه امام علی (ع) و عدم درک این جایگاه توسط بشریت تصریح کرد: حضرت علی (ع) در ماجرای غصب خلافت حلم و صبر خود را به خوبی نشان دادند، ایشان فرمودند که من در برابر غاصبان خلافت راهی جز صبر انتخاب نکرده‌ام.

 

وی با بیان اینکه اگر پیامبر (ص) در روز غدیر ولایت و خلافت امام را اعلام نمی‌کرد همه زحماتش بی ثمر می‌شد اظهار کرد: اقامه ولایت غیر از تعریف و تمجید از ولایت است، اقامه ولایت غیر از اعتقاد به ولایت است، اقامه ولایت اصل و اساس دین است، بحث ولایتی مهمترین مبحث در دین است، در روایات ذکر شده است که ولایت کلید نماز و روزه و حج و دیگر عبادات است.

 

تئوری مهدویت بدون ولایت فاقد معنا است

حجت الاسلام هاشمی مؤمن بدون امام را حیران و سرگردان دانست و افزود: تئوری مهدویت بدون پذیرش ولایت و حتی ولایت فقیه فاقد معنا است و نمی تواند کامل باشد، دین اسلام دینی کامل است و اگر ما اعتقاد به ولایت و لایت فقیه را کنار بگذاریم باید بگوییم دین اسلام برای حکومت ده ساله ایشان در مدینه بوده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت امامت و ولایت فقیه برای امتداد مسیر اسلام تصریح کرد: اسلام دینی نیست که محدود به زمانی خاص باشد، اسلام برای همیشه است، نمی‌توان در مقطعی مسیر هدایت را معرفی کرد و پس از آن مردم را به حال خودشان رها کرد، در زمان غیبت این مسیر هدایت بر عهده ولی فقیه است و ولی فقیه است که راه پیامبر (ص) و ائمه (ع) را ادامه می‌دهد.

 

وی با بیان روایتی خاطر نشان کرد: بصیرت و بیداری باید استمرار داشته باشد، هدایت باید امتداد و استمرار داشته باشد، در وادی سیاست نیز همین مسأله وجود دارد، زمانی که ولی فقیه برای ما حجت است فرمایش ولی فرمایش امام زمان است و باید ما به آن عمل کنیم و دستورات ولی فقیه را با گذر زمان به دست فراموشی نسپاریم.

 

نباید اشتباهات تاریخی در برابر ولایت را تکرار کنیم

امام جمعه شهرستان قهدریجان ادامه داد: باید ببینیم آیا ما در همه مسائل تابع و مطیع ولی فقیه هستیم یا اینکه در هر مسأله‌ای که مطابق میل ما و تأمین کننده منافع ما است حاضریم از ولایت تبعیت و پیروی کنیم، در اینجاست که سلمان و مقدادها شناخته می‌شوند، زمانی که ولایت و رهبری دستوری می‌دهند خلاف میل و نظر شما نیست اگر اطاعت کنیم هنری نکرده‌ایم اما زمانی که فرمانی از سوی ولایت خلاف و نظر ما صادر می‌شود باید ببینیم چه موضعی داریم و آیا در این شرایط اشتباهات تاریخی که برخی در مواجه با علی ابن ابیطالب (ع) انجام دادند از ماهم سرمی‌زند یا ما یادگرفته‌ایم تابع ولایت باشیم.

 

حجت الاسلام هاشمی پیروان واقعی ولایت را کسانی ذکر کرد که در هر صورت تابع دستورات ولی فقیه هستند و گفت: راه کمال جامعه تنها از طریق امام و ولایت و تبعیت از ولی فقیه به هدف و به مقصد خواهد رسید، باید بدانیم که راهی جز مسیر ولایت وجود ندارد و ولایت فقیه امتداد ولایت ائمه (ع) در زمان غیبت است./1304/202/ب3

 

ارسال نظرات