۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۹۵۴۳۰
مبلغ حوزوی:

آل‌سعود و داعش یزدیان زمان‌اند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه حجت الاسلام محمودی بهبهانی با توجه به اینکه امروز جریانات تکفیری، داعش و آل‌سعود دنباله رو یزید هستند، گفت: همان‌هایی که حتی در ماه حرام حرمت مسلمانان یمن، سوریه و عراق را نگه نمی‌دارند پیروان همان بنی امیه هستند.
حسين

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالحسن محمودی بهبهانی، استاد حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در دفتر مقام معظم رهبری در قم، با اشاره به اهمیت ماه محرم، گفت: ریان ابن شبیب از شاگردان امام هشتم(ع) مثل امروز خدمت حضرت رسید، امام(ع)از او پرسید امروز چه روزی است؟ گفت اول محرم، امام رضا(ع) فرمود« هر وقت خواستی گریه کنی برای هر مصیبتی برای جدم حسین(ع) گریه کن که او را سر بریدند و بدنش را پامال کردند و خیمه گاهش را غارت کردند و خانواده اش را به اسارت بردند؛ کسی که یاد ما کند یا اگر نام امام حسین(ع) برده شد و گریه کند و اشکش جاری شود حتی اگر به اندازه بال مگس باشد خداوند گناه گذشته و آینده‌اش را می‌بخشد.

 

وی با بیان این که محرم ماه حرام است، گفت: کفار قبل از اسلام هم حرمت این ماه را حفظ می‌کردند و حتی با دشمنان خود هم نمی‌جنگیدند اما بنی امیه در ماه حرام حرمت اولاد پیامبر(ص) را هم نگه نداشتند و نه تنها مسلمانان بلکه بقیه انسان‌های آزاده و جنیان و ملائک را هم عزادار کردند.

 

حجت الاسلام محمودی بهبهانی با بیان این که امروز هم بنی امیه‌ها وجود دارند، افزود: همان‌هایی که حتی در ماه حرام حرمت مسلمانان یمن ، سوریه و عراق را نگه نمی‌دارند پیروان همان بنی امیه هستند.

 

وی با بیان این که نهروانیان دین جدیدی را برای خود درست کرده بودند و هر آدم گناهگاری را کافر می‌دانستند، خاطرنشان کرد: در جنگ نهروان امیر مؤمنان(ع) بعد از مذاکرات زیادی با نهروانیان به توافق نرسیدند و حضرت علی(ع) به آنها حمله کردند و آنها را شکست دادند و وقتی جنگ تمام شد فردی نزد امیر مؤمنان(ع) آمد و گفت ریشه آنها را در آوردیم؛ حضرت علی(ع) فرمود نه اینها هستند و هر زمینه‌ای پیش بیاید اینها طلوع می‌کنند؛ یک روز داعش یک روز طالبان یک روز القاعده و همین طور ادامه دارند.

 

مبلغ حوزه علمیه اظهار داشت: امام حسین(ع) فرمود من برای جنگ بیرون نیامدم و نمی‌خواهم فتنه ایجاد کنم و برای ریا و خرابکاری هم خروج نکردم بلکه برای اصلاح امت جدم خروج کردم تا امر به معروف کنم و انسان‌ها را به مسیر حق هدایت کنم.

 

وی با اشاره به قداست امام حسین(ع) و زمین کربلا، گفت: بنی امیه امام حسین(ع) را از مدینه دنبال کردند تا ایشان را کشتند اما نمی دانستند که امام حسین(ع) زنده و مرده ندارد و این نهضت تا قیامت زنده خواهد بود و پیام امام حسین(ع) را به انسان‌ها خواهد رساند./843/پ202/ف

ارسال نظرات