۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۹۵۴۸۷
مسؤول دفتر خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان تشریح کرد؛

شیوه اهل بیت در احیای فرهنگ عاشورایی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، گفت: گریستن در عزای امام حسین(ع)، شیوه ائمه اطهار(ع)، در احیای فرهنگ عاشورایی است.
نشست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، منصوره اعدادی خراسانی مسؤول دفتر خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، در نشست مسؤولان آموزش مدارس علمیه خواهران حوزه علمیه خراسان، که امروز در مدرسه عصمتیه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هر قدمی برای زیارت اهل بیت(ع) و امام حسین(ع)، برداشته شود، حاکی از اهمیت دادن به فرهنگ زیارت است.

 

وی با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و عزاداری اهل بیت(ع)، بیان کرد: در متون دین، زیارت امام حسین(ع)، تاکید بسیار شده است؛ زیارات مختلف در اعیاد و مناسبات آورده شده است که علاوه بر اعمال ذکر شده، زیارت امام حسین(ع) نیز مطرح شده است.

 

 مسئول دفتر خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، خاطر نشان کرد: هر قدمی برای زیارت اهل بیت(ع) و امام حسین(ع)، برداشته شود، حاکی از اهمیت دادن به فرهنگ زیارت است.

 

وی، در ادامه با اشاره به سخن امام حسین(ع)« انا قتیل العبرات»، بیان کرد: گریستن در عزای امام حسین(ع)، شیوه ائمه اطهار(ع)، در احیای فرهنگ عاشورایی، است.

 

اعدادی سلام بر پیامبر(ص) و ائمه(ع)، براعت، اعلام ارادت به امام حسین(ع)، معرفی پستی و عناد بنی امیه، و شفاعت در حالت سجود را از فضایل زیارت عاشورا تبیین کرد و افزود: در این ایام مراسم عزاداری به پا کنید.

 

وی با تاکید به برپایی مراسم عزا خاطرنشان کرد: از این فضا و فرصت ایام تبلیغی، در جهت آگاهی و بیداری مردم، استفاده نمایید.

 

در پایان مسؤول دفتر خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، خطاب به مسؤولان آموزش مراکز علمیه خواهران، اظهار کرد: با خلوص ،توجه و سعه صدر خدمت خود را انجام دهید.

 

گفتنی است، اولین نشست مسؤولان آموزش مدارس حوزه علمیه خواهران خراسان، در سال 94، در  تبیین سند چشم انداز حوزه از منظر آموزشی سند با حضور حجت الاسلام گنابادی نژاد، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی  و کارگاه آموزشی تفکر خلاق با رویکرد آموزشی با حضور حجت الاسلام جلائیان، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، برگزارشد./865/202/ب3

ارسال نظرات