۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۲۹۵۵۵۸
استاد حوزه علمیه قم:

بصیرت راه مقابله با نیرنگ دشمن است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انسان باید بصیرت و معرفت خود را نسبت به اهل بیت بالا ببرد، گفت: کسانی که در زندگی خود بصیرت و شناخت کافی به اهل بیت دارند دیگر فریب دشمن را نمی خورند.
معرفت اهل بيت اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد طاهری استاد حوزه علمیه قم در شب دوم محرم در مدرسه محمودیه کرمان، گفت: مهم ترین مشکل افراد این است که نیاز امام را در روی زمین درک نمی کنند.

 

وی افزود: کسی که می خواهد نیاز امام را در روی زمین بفهمد باید معرفت خود را نسبت به اهل بیت بالا ببرد.

 

حجت الاسلام طاهری با توجه به این که امام باید از طرف خدا انتخاب شود، بیان داشت: منصوب کردن امام از طرف شورا یا امام، نیست بلکه امام باید از طرف خدا بر روی زمین نصب و برگزیده شود و اگر افرادی امام را از طرق مردم انتخاب کرده اند گمراه خواهند شد.

 

وی با اشاره به این که امام زمانی است که نور خودش را از خدا بگیرد، اظهار داشت: انسان ها باید خودشان را امتحان کنند که آیا در روی زمین امام آن ها کیست.

 

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: عقائد شیعه این است که امام از طرف خدا با وسیله پیامبر نصب شده و حتی ائمه هم در طول تاریخ نصب امامت از طرف خدا را به مردم بازگو می کردند تا مردم با صحبت کردن دیگران فریب نخورند.

 

وی با اشاره به آیه71 سوره نساء، یادآور شد: خداوند در روز قیامت هر فردی را با امام خود که از او تبعیت کرده، مشهور می کند و امامی در آیه مراد است که از طرف خدا باشد زیرا در آیه دو لفظ امام بکار رفته، به همین سبب امامی مورد نظر بوده که از طرف خدا برگزیده شود.

 

حجت الاسلام طاهری ابراز داشت: کسانی که در زمان پیامبر اکرم(ص)، امامت علی(ع) را انکار کرده اند دچار عذاب و نفرین از طرف پیامبر شده اند حتی عده ای از آن افراد هم کشته شدند.

 

استاد حوزه علمیه قم با توجه به این که اشات بن قیص یکی از افراد نزدیک امامان بود، تأکید کرد: افرادی در نزدیکی اهل بیت بودند اما در آخر به خاطر منافع شخصی خود پشت به امام کردند که یکی از این افراد، اشات بن قیص بوده که از دوستان امام بود ولی تبدیل به فردی شد که در مقابل امام ایستاد و شمشیر کشید.

 

وی اظهار داشت: انسان ها باید از سرگذشت تاریخ اهل بیت عبرت بگیرنداما در آن زمان افرادی بودند که خود را از دوستان اهل بیت معرفی می کردند ولی متأسفانه در آخر خنجر به امام کشیدند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انسان باید بصیرت و معرفت خود را نسبت به اهل بیت بالا ببرد، خاطرنشان کرد: کسانی که در زندگی خود بصیرت و شناخت کافی به اهل بیت دارند دیگر فریب دشمن را نمی خورند تا به بهترین دوستان خود خنجر نکشند.

 

وی با اشاره به این که ملاک حال فعلی افراد است، ابراز داشت: از سرگذشت بعضی آدم ها در زمان امام حسین عبرت و درس بگیریم که عده ای بودند که نمی توانستند ببینند که رهبری یک جامعه از طرف خدا انتخاب شده است و فقط به فکر منافع خود بودند.

 

وی درپایان با اشاره به این که مردم در روی زمین به انسان های دنیوی و خدایی تقسیم می شوند، گفت: کسانی که به خاطر خدا امامان را دوست دارند و به فکر منافع شخصی خود نیستند، خدا آن ها را در روز قیامت هم نشین خود مشهور کرده و آن ها را از اهل بیت جدا نمی کند./972/202/ب1

ارسال نظرات