۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۹۵۶۷۴
امام جمعه موقت کرمانشاه:

عوامل زمینه ساز قیام عاشورا برای مردم تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کرمانشاه با بیان اینکه دشمن از بازگویی درس های عاشورا برای نسل جوان وحشت دارد، گفت: عوامل زمینه ساز قیام عاشورا باید برای مردم تبیین شود.
امام جمعه وقت کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه حجت الاسلام محمد حجتی امام جمعه موقت کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به جانفشانی ها و مجاهدت های شهدای انقلاب و دفاع مقدس، اظهار داشت: جوانان بسیاری در جهت دفاع از کشور و آرمان های انقلاب جان خود را فدا کردند و حراست از دستاوردهای آن ها بر همگان واجب و ضروری است.


امام جمعه موقت کرمانشاه ادامه داد: نباید وضعیت کشور موجب فرار نخبگان از کشور شده و سبب شود دانشمندان و اندیشمندان کشور ایران، به حضور در دیگر کشورها گرایش یافته و از حضور در کشور خود احساس نارضایتی کنند.


وی اسلام را دینی پر جاذبه و کامل خواند و افزود: با وجود چنین دین کامل و پر از جاذبه ای، باید فضای کشور طوری باشد که اندیشمندان و نخبگان سایر کشورها خواستار حضور در ایران باشند.


خطیب جمعه موقت کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: آزادی کشور ایران در تمام جهان مثال زدنی و بی مانند است، گاه اظهار نظرهای خلاف واقع از شرایط داخلی ایران منتشر می شود که هیچ یک از آن ها حقیقی و منصفانه نیست.


حجت الاسلام حجتی خاطرنشان کرد: در کشور ایران هر فردی با هر مذهبی از آزادی کامل برخوردار است و این آزادی را نمی توان با آزادی های نامشروع کشورهای غربی مقایسه کرد.


امام جمعه موقت کرمانشاه بیان داشت: علاقه همه مردم با هر مذهبی به رهبر معظم انقلاب بیانگر وجود مساوات و عدل در میان مذاهب است، این در صورتی است که در کشورهای غربی افراد با مذاهب مختلف آزادی نداشته و بارها مورد هتک حرمت قرار می گیرند، تنها آزادی که در کشورهای غربی مشاهده می شود آزادی شهوت و لذات نامشروع است که موجب سستی بنیان خانواده ها و براندازی اخلاق انسانی می شود.


حجت الاسلام حجتی بر لزوم تشریح سخنان و سیره زندگی امام حسین (ع) تأکید کرد و ابراز داشت: باید عوامل زمینه ساز قیام عاشورا برای مردم به خوبی تبیین شود زیرا در شرایط کنونی بسیار ارزشمند و کارگشا خواهد بود.


خطیب جمعه کرمانشاه یادآور شد: محرم بهترین فرصت برای آشنا ساختن نسل جوان با ارزش های والای اسلامی و افزایش شور و شعور اسلامی در وجود مردم است، دشمنان اسلام و دین از بازگویی درس های قیام عاشورا وحشت دارند.


 وی نقش جوانان در اصلاح جامعه را بسیار مهم خواند و گفت: جوانانی که با اهداف والای سیدالشهدا (ع) آشنایی داشته و به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر واقف باشند، می دانند که قیام عاشورا نیز درس ایستادگی در مقابل ظلم و استکبار را به جهانیان آموخت.

 

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر صحیح در کشور، گفت: عاملان به امر به معروف و نهی از منکر باید شرایط و ویژگی های خاصی داشته باشند و روش های صحیح امر به معروف و نهی از منکر را دنبال کنند.


وی عنوان داشت: ناهی از منکر باید اعمال خود را اصلاح کند و پس از آن به دنبال اصلاح جامعه باشد، زیرا در آن صورت اقدام مؤثرتری خواهد داشت.


حجت الاسلام حجتی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه تمام افراد جامعه است، یادآور شد: همه افراد باید برای انجام این فریضه قدم بردارند، هر فرد باید از اطرافیان و خانواده خود شروع به اصلاح کند تا همه جامعه از پلشتی ها پاک شود، در غیر اینصورت با ترک امر به معروف و نهی از منکر باید منتظر سلطه مستکبران بر کشور بود.


امام جمعه موقت کرمانشاه در پایان با بیان ویژگی های پسندیده اخلاقی آیت الله اشرفی اصفهانی، از برگزاری  مراسم بزرگداشت سالروز شهادت ایشان خبر داد و افزود: این مراسم در روز شنبه در مسجد آیت الله بروجردی برگزار شده و سخنران این مراسم حجت الاسلام سید علی خمینی است.


لازم به ذکر است پس از برگزاری نماز جمعه، نمازگزاران کرمانشاهی مسیر مسجد جامع تا میدان آزادی را با پیام بیعت با سید الشهدا (ع) و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر راهپیمایی کردند./857/201/ب1

ارسال نظرات