۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۹۵۷۰۴
همزمان با سراسر کشور؛

همایش شیرخوارگان حسینی در استان مرکزی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سراسر کشور و دومین روز از ماه محرم ایام سوگواری سالار شهیدان همایش شیرخوارگان حسینی در استان مرکزی برگزار شد.
همايش شيرخوارگان حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، امروز جمعه 24 مهر ماه همزمان سراسر کشور و دومین روز از ماه محرم ایام سوگواری سالار شهیدان همایش شیرخوارگان حسینی به منظور گرامیداشت طفل شیرخوار اباعبدالله الحسین(ع) در استان مرکزی برگزار شد.

 

همایش شیرخوارگان حسینی  باحضور مادران و اطفال شیرخوار آنان در فضایی سراسر حزن و اندوه در نقاط مختلف استان مرکزی اجرایی شد.

 

مادران و پدران با حضور در مصلی اراک و همراه داشتن نوزادان شیرخوار خود به عزای طفل 6 ماهه حسین بن علی و سوگواری برای نخستین نوزاد شهید کربلا پرداختند.

 

مادران با ملبس کردن فرزندان شیرخوار خود به لباس کوچکترین سرباز کربلا و عزاداری در سوگ شهدا و اسرای عاشورای حسینی ارادت و علاقه خود را به خاندان عصمت و طهارت اعلام کرده و با آرمان های شهدای دشت کربلا تجدید میثاق کردند.

 

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در این مراسم به مرثیه سرایی پرداختند و حاضران بر مظلومیت شهدای دشت کربلا گریستند.


همچنین روحانیان و واعظان نیز با ذکر حوادث محرم سال 61 هجری، واقعه شهادت حضرت علی اصغر را بازگو کردند.



مادران فرزندان  خود را براساس سیره اهل بیت تربیت کنند

حجت الاسلام عبدالهی استاد حوزه و دانشگاه در مراسم شیرخوارگان حسینی که در مصلی بیت المقدس اراک برگزار شد گفت: مادران باید فرزندان  خود را براساس سیره اهل بیت(ع) تربیت کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: در ماه محرم و صفر توجه کردن به معنویات بسیار مهم است و همچنین معنویت باید در خانواده مورد توجه قرار گرفته و به عینه دیده شود تا تاثیرگذار واقع شده و بر تربیت فرزندان موثر واقع شود.

 

شایان ذکر است، مرثیه خوانی در رسای شهدای کربلا و ابراز همدردی با خاندان اهل بیت(ع) به ویژه حضرت رباب(س) مادر حضرت علی اصغر (ع) از بخش های دیگر این مراسم بود./842/202/ب1

ارسال نظرات