۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۲۹۵۷۱۶

خبرهای کوتاه از اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری ششمین طرح مودت جغتای، برگزاری آزمون مسابقات معارف قرآن کریم در بیش از 40 پایگاه خراسان رضوی و اعلام ویژه برنامه های «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه داورزن عناوین مهم ترین خبرهای کوتاه اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عممی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جغتای گفت: طی شش طرح مودت بیش از 85 میلیون ریال کمک های نقدی و غیر نقدی به بقعه متبرکه امامزاده عبدالله روستای "گفت" اهدا شد.

 

احمد محمدیان افزود: در راستای بازسازی و امور عمرانی بقاع متبرکه ششمین طرح مودت شهرستان در محل امامزاده سید عبدالله روستای “گفت” برگزار شد.

 

وی ادامه داد: تاکنون سه جلسه طرح مودت در این بقعه متبرکه برگزار شده که در این جلسه مبلغ بیست میلیون ریال توسط یکی از خیرین شهرستان اهدا شد.

 

محمدیان افزود: بیش ازسی میلیون ریال کمک های غیر نقدی به صورت در اختیار قرار دادن ابزار آلات و ماشین های سنگین جهت خاکبرداری 2000 متر از صحن بقعه متبرکه به منظور آماده سازی برای امور عمرانی از سوی فرمانداری، اداره راه و کارخانه معدن کروم شهرستان صورت گرفت.

 

وی تصریح کرد: در مجموع شش طرح مودت بیش از 85 میلیون ریال به این بقعه متبرکه اهدا شده است.

 

 

برگزاری آزمون مسابقات معارف قرآن کریم در بیش از 40 پایگاه خراسان رضوی

آزمون سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته معارف(مفاهیم) در 40 پایگاه در خراسان رضوی برگزار می شود.

 

جعفر حسینی مسؤول امور قرآنی اداره کل اوقاف خراسان رضوی گفت: آزمون سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته معارف ساعت 8 صبح فردا 17 مهرماه همزمان با سراسر کشور در بیش از 40 پایگاه در خراسان رضوی برگزار می شود.

 

مسؤول امور قرآنی اداره اوقاف استان افزود: این مسابقات در مراکز شهرستان و در برخی مراکز بخش ها و مراکز دهستان های پرجمعیت برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش مقدماتی و شهرستانی برگزار می شود تصریح کرد: منبع آزمون مرحله مقدماتی تفسیر سوره های انفال برگزیده از تفسیر نمونه و منبع آزمون مرحله شهرستان اصل تفسیر نمونه این دو سوره می باشد.

 

حسینی ادامه داد: تفسیر برگزیده به اهتمام معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف استان تهیه، چاپ شده و در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه 21632 نفر در کل استان در این رشته از مسابقات حضور یافتند تصریح کرد:شهرستان سبزوار با 2946 نفر،چناران با 2858 نفر،طرقبه با 2594 نفر و شهرستان درگز با 2104 نفر بیشترین شرکت کنندگان را در این مسابقات دارا می باشند.

 

مسؤول امور قرآنی اداره اوقاف خراسان رضوی عنوان کرد: حائزین نمره 80 در آزمون شهرستانی و حائزین نمره 95 در آزمون مقدماتی به مرحله استانی راه می یابند.

 

وی در پایان گفت:آزمون مرحله استانی در نیمه دوم آبان ماه برگزار می شود.

 

خاطر نشان می شود آزمون مشهد فردا ساعت 8 صبح در موسسه جامعه الحسین مشهد با حضور 1500 نفر از متسابقین برگزار می شود.

 

 

ثبت نام بیش از 10 هزار نفر در مسابقات قرآن کریم چناران

سهمیه ثبت نام سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم  شهرستان چناران محقق شد.

 

تاکنون تعداد 10 هزار و 785 نفر در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم شهرستان چناران ثبت نام کرده اند.

 

بنا بر این گزارش سهمیه ثبت نام این دوره از مسابقات در شهرستان  چناران تعداد ده هزار 48 نفر اعلام شد که بر اساس سهمیه ابلاغی 107 درصد محقق شده است.

 

گفتنی است سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته معارف 17 مهر ماه در سراسر استان برگزارشد و در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و حفظ  در سه مرحله مقدماتی ، شهرستانی و استانی برگزار می شود.

 

 

اعلام ویژه برنامه های «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه داورزن

رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان داورزن از برگزاری ویژه برنامه های «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.

    

محمد رضا محسن آبادی رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان داورزن افزود: مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) برای چهارمین سال متوالی به همت مرکز فرهنگی قرآنی امامزاده سید ناصر چشام داورزن در محل آستان مقدس با سخنرانی حجت الاسلام طبسی روحانی روستای چشام درساعت 9 صبح روز جمعه مصادف با دوم محرم برگزار می گردد.

 

وی در ادامه گفت: برگزاری مراسم رهروان زینبی (س)12 محرم در امامزاده سه تن (ع) وبرپایی "ایستگاه همه واقف باشیم" در امامزاده سید علی اصغر (ع)ریوند ازبرنامه های شاخص این بقاع متبرکه می باشد.

 

محسن آبادی بیان داشت: حرکت دسته جات عزاداری به سمت بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان در روز تاسوعای حسینی و اقامه نماز ظهر و عصر و قرائت زیارت عاشورا از دیگر برنامه های این شهرستان می باشد که در امامزادگان بی بی علیه خاتون باشتین، امامزادگان بهمن آباد، و سید ناصر(ع) چشام برگزار می شود.

 

وی عنوان کرد: ویژه برنامه اربعین حسینی در امامزاده بی بی علیه خاتون باشتین و ویژه برنامه 28 صفر در امامزاده سید علی اکبر (ع) روستای علی آباد داورزن نیز به صورت شاخص برگزار می گردد.

 

گفتنی است مراسم قرائت قرآن و ذکر مصیبت امام حسین (ع)ویژه بانوان در ماه محرم و صفر در امامزادگان سید مرتضی (ع)و اطعام عزاداران حسینی در امامزاده سه تن (ع)داورزن صورت می گیرد.

 

یادآور می شود حرکت دسته های سینه زنی و سنگ زنی از روستاهای چشام و شهرآباد به سمت امامزاده سلطان سید علی (ع)بروغن از دیگر برنامه های این شهرستان است که در اربعین حسینی(ع) برگزار می گردد.

 

شهرستان داورزن به عنوان نخستین میقات الرضای رضوی سالانه پذیرای میلیونها زائر و مسافر است که در مسیر 350 کیلومتری حرم مطهر رضوی واقع شده است.

 

گفتنی است «سنگ زنی» از مراسمات محلی عزاداری ویژه شهرستان داورزن است./930/203/ب1

ارسال نظرات