۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۵
کد خبر: ۲۹۵۷۵۷
حجت الاسلام مرادی:

وهابی ها با حج نرفتن ایرانیان ادعای غیر مسلمان خواندن شیعیان را تقویت می کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مرادی با مردود خواندن شبهات مربوط به تحریم حج، گفت: داعش خاکریزی در جلوی اسرائیل است، پولی که حجاج ایرانی به عربستان می دهند در برابر درآمد سعودی ها بسیار ناچیز است، ما می دانیم که عربستان حامی داعش است، اما وهابی ها می خواهند با حج نرفتن شیعیان به همه بگویند که ادعای خودشان در مجوس خواندن ایرانیان صحیح است.
حجت الاسلام شهاب مرادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام شهاب مرادی، کارشناس مذهبی رسانه ملی، شب گذشته در برنامه تلویزیونی زنده" حرم ماه" ، که از شبکه سیمای اصفهان پخش شد، در پاسخ به سوالات دانشجویان درباره شبهات اعتقادی مطرح شده در شبکه های اجتماعی، گفت: برخی می گویند پول حج خود را به شیرخوارگاه یا خانه سالمندان کمک کنیم که نباید این حرف ها را بدون تحلیل و فکر کردن پذیرفت.

وی ادامه داد: کارشناس مذهبی رسانه ملی افزود: برخی می گویند ما با حج رفتن خود پول به عربستان سعودی می دهیم که بمب بر سر مسلمانان یمن بریزد، یا می گویند چون سعودی ها حامی داعش هستند پس پول حجاج ما صرف تقویت داعش می شود، همه این شبهات دانسته یا ندانسته مطرح می شوند تا فریضه حج خانه خدا را در ایران کمرنگ کنند.

حجت الاسلام مرادی بیان داشت: ما باید مسائل را ریشه یابی کنیم، داعش ایجاد شد تا خاکریزی جلوی اسرائیل باشد و کانون توجهات مسلمانان را از اسرائیل به خودش جلب کند، الان اسرائیل بسیار ضربه پذیر شده است، استکبار جهانی داعش را به وجود آورد تا صهیونیست ها در آسایش باشند.

رسانه ها نباید هدف دشمن را دنبال کنند/ روزگاری اصفهان با هوچی گری اشغال شد

وی اظهار داشت: داعش بر روی جنگ های تبلیغاتی بسیار کار می کند، یکی از مسائلی که خیلی به آن اهمیت می دهند تبلیغ جنسی مانند گرفتن کنیز و جهاد نکاح است و رسانه هایی مانند بی بی سی هم فوراً آن ها را با آب و تاب فراوان منتشر می کنند، متاسفانه رسانه های داخلی و برخی خبرگزاری ها هم این اخبار را پوشش می دهند و نادانسته مردم ایران را در ایران بازی قرار می دهند.

پژوهشگر مذهبی ابراز داشت: مردم را از این نترسانیم که داعش دارد سر می برد، مرگ، مرگ است چه با سر بریدن باشد چه با گلوله مستقیم، مادر وهب از شهدای کربلا سر پسرش را به سمت سپاه عمر سعد پرتاب کرد و گفت که ما آن چه در راه خدا داده ایم پس نمی گیریم، نباید رسانه ها هدف دشمن را دنبال کنند.

حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: داعش کوچک علیه ایران بزرگ عملیات روانی می کند، کلیپ می سازد و جدیدترین تکنیک های هالیوود هم به وضوح دراین کلیپ ها قابل مشاهده است، هدف آن ها هم جذب افرادی است که در حوزه خشونت دچار اختلالات روانی هستند و از تمام قاره های جهان افراد مستعد را جذب می کنند.

وی گفت: وقتی 2 دختر آفریقایی تبار ساکن لندن به داعش پیوستند بسیاری از خبرگزاری های داخلی ما خبر آن را منتشر کردند، روزی اصفهان با هوچی گری و با داد و جیغ به وسیله اشرف افغان اشغال شد، باید در نشر اخبار هوشیار باشیم و بدانیم چه خبری را منتشر کنیم، امروز هدف داعش ترساندن مسلمانان و جذب عناصر افراطی است.

کارشناس مذهبی حوزه علمیه تاکید کرد: همه ما امروز می دانیم که عربستان حامی داعش است، اما باید فکر کنیم که پولی که ایرانی ها برای حج به دولت سعودی می پردازند در مقابل درآمد دولت عربستان بسیار ناچیز است، در حالی که چندین برابر همین پول را در آنتالیا و یا دیگر نقاط دنیا در مقابل خدمات بسیار کمتر می پردازیم یا مثلاً در برابر پولی که برای خرید لوازم آرایش هزینه می کنیم، بسیار کمتر است.

حجت الاسلام مرادی افزود: در فاجعه منا هم حجاج شیعه و هم سنی کشته شدند، هدف گذاری آموزشی دولت جمهوری اسلامی هم هیچ گاه در جهت شیعه شدن سنی ها یا حتی مسلمان شدن مسیحیان نبوده است، اما امروز هدف وهابی ها این است که شیعه به حج نرود و به جهان اعلام کنند که حق با آن هاست، می خواهند بگویند شیعیان و ایرانی ها چون مجوس هستند به حج نمی روند و اصلاً مسلمان نیستند.

وی تاکید کرد: ما خودمان شخصیت های کم نظیری مانند حاج قاسم سلیمانی را داریم که اسطوره هستند و مردم می توانند با شنیدن نام آن ها احساس غرور و امنیت کنند و می توانیم بیشتر بر روی اخبار آن ها تمرکز کنیم، بسیاری از آن ها هم مانند سردار شهید حسین همدانی معروف نیستند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی درباره بی احترامی ها به محضر مقدس امام حسین(ع) در فضاهای مجازی، گفت: نباید از روی ظاهر افراد درباره آن ها قضاوت کنیم، چه بسا افرادی را که ما بدحجاب یا بی حجاب می دانیم و غذای رستورانی درجه یک را هم از کسی قبول نمی کنند، ساعت ها در زیر آفتاب برای قیمه نذر اباعبدالله الحسین(ع) می ایستند، حتی ارمنی ها در تهران برای این که تنها برنج غذای امام حسین(ع) را بگیرند مدت ها انتظار می کشند، عموم جامعه ما حسینی هستند.

همیشه گفتگو کردن و پاسخ گویی به دشمن مهارت نیست

وی ابراز داشت: گاهی در برخورد با افراد معترضی که سعی می کنند اعتقادات ما را مورد هجمه قرار دهند، نباید بایستیم و با آن ها هم کلام شویم، همیشه در صدد پاسخگویی فوری به شبهه افکنان نباشیم، یک بار عمار یاسر که نمونه بارز بصیرت افزایی و مبارزه با شبهه افکنی در تاریخ اسلام است، در حالی که با مغیره ابن شعبه از دشمنان امیرالمؤمنین(ع) صحبت می کرد، مورد خطاب حضرت علی(ع) قرار گرفت که " عمار رهایش کن" .

استاد حوزه علمیه  توضیح داد: همیشه گفتگو کردن مهارت نیست، گاهی باید از برخی گفتگوها فاصله گرفت، امیرالمؤمنین(ع) خطاب به امام حسن(ع) که در حال گفتگو با شخصی از دشمنان بود، فرمودند" گوش خود را از مقابل دهان او دور کن، او دارد چیز آلوده را در ظرف تو می ریزد" .

برای جذب افراد به گروه خود باج ندهیم/ رفتار مصنوعی برکت ندارد

حجت الاسلام مرادی تاکید کرد: نباید در کارهای فرهنگی گروهی برای تایید خودمان دست نیاز به سمت جامعه دراز کنیم، اگر گدایی توجه نکنیم بیشتر مورد رجوع قرار می گیریم، باج ندهید که کسی به جمع شما بیاید، به امام جماعت مسجد نگویید که خانم بی حجابی که وارد مسجد شده را به هر قیمتی جذب کند، کسی که به مسجد می آید حتی اگر مسلمان هم نیست باید حتماً حجاب اسلامی داشته باشد.

وی اظهار داشت: باج ندهید، اسلام تماشاخانه نیست، در قرآن داریم که گروه اندک بر گروه کثیر غلبه می کنند، فکر نکنیم باید همه مردم عضو گروه ما شوند تا موفق باشیم، اگر خودمان همدیگر را قبول داشته باشیم کارمان موثر تر خواهد بود، دنبال جلب توجه نباشیم، رفتار مصنوعی برکت ندارد.

 

 

نوع جنگیدن ما با آمریکایی ها بسیار متفاوت است

حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: نوع جنگیدن ما با آمریکایی ها بسیار متفاوت است، آن ها اگر بخواهند یک نفر از طالبان را بکشند ممکن است یک عروسی را در افغانستان به خاک و خون بکشند تا به هدف خود برسند، اما ما مانند دولت عربستان و صهیونیست ها کودک کش نیستیم.

وی افزود: خلبان ما بالای سر پل استراتژیک عراق می رفت و با مشاهده مردم بر روی آن بر می گشت و دور می زد و خود را در معرض خطر اصابت گلوله ضد هوایی  قرار می داد تا مردم پل را تخلیه کنند، حضرت امام(ره) در پرتاب موشک به شهرهای عراق وقتی که مجبور به زدن شدیم، فرمودند ابتدا اعلام کنید و بعد بزنید که مردم به پناهگاه ها بروند. /869/پ201/ب

کارشناس مذهبی رسانه ملی ابراز داشت: در اروپا به راحتی جلوی ورد افراد بی حجاب را در برخی کلیساها می گیرند، حتی توریست های با لباس های زننده را در موزه لوور پاریس راه نمی دهند یا در برخی هتل ها حتماً باید کت و شلوار بپوشید تا بتوانید وارد شوید، هرگز به بهانه جذب افراد از ابراز خط قرمزها و قوانین خودمان خجالت نکشیم.

ارسال نظرات