۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۹۵۹۲۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ ششمین سوگواره شمیم عشق، تشکیل ستاد خدمت‌رسانی به زائران اربعین در استان و اعلام نتایج سی‌ و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ششمین سوگواره شمیم عشق با اجرای نمایش خیمه خورشید برگزار می شود. این نمایش توسط گروه نمایشی مذهبی شمس تبریز از ازساعت 19 الی 21 چهارشنبه 29 مهرماه لغایت 3 آبان ماه در محل مجتمع سینمایی 22 بهمن سالن استاد صیامی برگزار خواهد شد.


مهدی لیثی کارگردان این نمایش با بیان اینکه این نمایش گوشه ای از واقعه عظیم عاشورا است ابراز داشت: نمایش به سبک صحنه ای و از شب تاسوعا تا خرابه شام را در ده تابلو همراه با مداحی، موسیقی و نریشن روایت می کند.


لیثی هدف از برگزاری این مراسم را شناساندن هر چه بیشتر ابعاد گوناگون حماسه عاشورا خواندو تصریح کرد: هدف ما ترویج و اشاعه آموزه های متعالی فرهنگ نبوی به جامعه و نسل آینده است. شایان ذکر است تماشا این نمایش برای عموم شهروندان رایگان خواهد بود.


نتایج سی‌ و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم شهرستان تبریز اعلام شد

حجت‌‎الاسلام محمدرضا خلیلی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تبریز اظهار داشت: سی‌ و هشتمین دوره مسابقات قرآن اداره اوقاف و امور خیریه تبریز در بخش برادران با حضور 300 نفر از علاقمندان در رشته‏‎های قرآنی قرائت، ترتیل و حفظ قرآن (حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء)، اذان و ابتهال و دعاخوانی، مفاهیم در مقطع سنی بالای 18 سال طی سه روز در مسجد کدخداباشی تبریز برگزار شد.


وی ادامه داد: نفرات اول تا سوم این مسابقات به مرحله استانی راه پیدا کردند که طبق دستورالعمل نیمه دوم آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد. همچنین در بخش خواهران نیز، 200 نفر متسابقین خواهر در رشته‎های قرائت، ترتیل و حفظ قرآن (حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ 5 جزء) در مقطع سنی بالای 18 سال به مدت سه روز در محل تالار قرآن اداره اوقاف و امور خیریه استان به رقابت باهم پرداختند که از هر رشته 6 نفر به مرحله استانی راه یافتند.


تشکیل ستاد خدمت‌رسانی به زائران اربعین در آذربایجان‌شرقی

ستاد هماهنگی و خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین با حضور دستگاه‌های مسئول در استان آذربایجان‌شرقی با تشکیل نخستین جلسه آغاز به کار کرد.


اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در این نشست، با اشاره به حرکت عظیم و بی‌نظیر زائران حسینی در اربعین سال گذشته، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال هم این حضور باشکوه تکرار شود، از این رو در سطح ملی هماهنگی‌هایی انجام شده است تا این رویداد عظیم به شکل سازمان‌دهی شده و با آمادگی قبلی برگزار شود.


وی با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای انحراف باورهای دینی مسلمانان و تشکیل گروه‌های تکفیری با هدف معرفی چهره‌ای خشن از اسلام و در نهایت جلوگیری از موج اسلام‌گرایی در دنیا، گفت: حرکت عظیم شیعیان در اربعین حسینی یک مانور سیاسی مذهبی در مقابل توطئه‌های دشمنان است.


استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به این که حضور میلیون‌ها زائر در اربعین سال گذشته، افزود: البته زائران حسینی در سال گذشته به دلیل بی‌برنامگی و کمبود امکانات سختی‌های زیادی متحمل شدند و امسال دولت و مسئولان مصمم شده‌اند که این مشکلات مرتفع شود.


دانشور، رئیس ستاد استانی بازسازی عتبات عالیات نیز با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال 150 هزار نفر از مرز شلمچه تردد کنند، گفت: مشکل اصلی زائران بعد از عبور از مرز و در کشور عراق است و تلاش می‌کنیم با هماهنگی‌های لازم امکاناتی را در این نقطه مرزی ایجاد کنیم.


درخشش هنرمند تبریزی درجشنواره کاریکاتور «مهر امید» اردبیل

مسؤول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان گفت: هنرمند حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در اولین جشنواره کاریکاتور مهر امید در شمال و شمالغرب کشور که در استان اردبیل برگزار شد، خوش درخشید. فرهاد رحیم قراملکی از تبریز، هنرمند حوزه هنری استان در بخش جوانان این جشنواره رتبه دوم را از آن خود کرد.


مینا نیک اولین جشنواره کاریکاتور مهر امید با هدف تسهیل عرصه فعالیت جوانان عنوان و تصریح کرد: با توجه به اینکه کاریکاتور لطیف ترین نقدها را در بردارد و می تواند بزرگ ترین انتقادات را در خود جای دهد می تواند به عنوان ابزاری برای جوانان در طرح مطالبات خود مورد استفاده قرار گیرد.


گفتنی است، اولین جشنواره کاریکاتور مهر امید استان اردبیل در دو محور جوانان و ورزش با هدف طرح مشکلات در این دو حوزه برگزار شد و از 80 اثر ارسالی به جشنواره 47 اثر در بخش جوانان و 29 اثر در بخش ورزش بوده است./935/203/ب2

ارسال نظرات