۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۹۶۱۳۵
در قالب 500 دستگاه اتوبوس صورت می گیرد؛

اعزام زائران اربعین حسینی از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: زائران اربعین حسینی استان در قالب 500 دستگاه اتوبوس و از مرزهای مهران، شلمچه و چزابه اعزام می شوند.
واحدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دومین نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی صبح امروز در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

 

محمد حسن واحدی، جانشین رییس ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهپیمایی بزرگ اربعین در خراسان رضوی در این نشست گفت: این ستاد شامل هفت کمیته امنیتی، حمل و نقل، بهداشت و درمان، فرهنگی و اطلاع رسانی، اعزام، هماهنگی کنسولی و جلب مشارکت های مردمی است.

 

وی با بیان این که ایستگاهی برای خدمات رسانی استان خراسان رضوی در سه راهی کوت واقع در مرز مهران به سمت کربلا اختصاص یافته است، افزود: نماینده ستاد امروز جهت بررسی مکان مذکور به عراق اعزام شد.

 

واحدی با بیان این که تاکنون پنج موکب در فاصله میان نجف تا کربلا نیز جهت خدمات رسانی به زائران در قالب مشارکت های مردمی به استان اختصاص یافته است، اظهار کرد: شهرداری مشهد نیز در حمل و نقل، خدمات شهری، تجهیز موکب ها، اسکان و تأمین محتوای فرهنگی مشارکت دارد.

 

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ستاد هماهنگی و به طور کلی دولت، تنها بسترساز وحمایت کننده هستند و مشارکت مردم و بخش خصوصی رویکرد اصلی ستاد به شمار می رود.

 

وی ادامه داد: زائران استان در قالب 500 دستگاه اتوبوس و از مرزهای مهران، شلمچه و چزابه اعزام می شوند.

 

واحدی با تأکید بر این که راهپیمایی زائران به هیچ عنوان رایگان نیست و زائران بایستی هزینه مشخص شده را پرداخت کنند، تأکید کرد: ما تنها در قبال زائرانی که از طریق سامانه سما ثبت نام کرده اند مسؤولیت داریم.

 

جانشین رییس ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهپیمایی بزرگ اربعین در خراسان رضوی تصریح کرد: زائران حتما بایستی ویزا تهیه کنند؛ همچنین وجوهات و نذورات نقدی خود را به شماره حساب 1040 بانک ملی در سراسر کشور و نذورات غیرنقدی خود را به دفاتر ستاد بازسازی عتبات عالیات تحویل دهند.

 

وی اضافه کرد: اقلام مورد نیاز این ستاد جهت خدمات رسانی هرچه بهتر به زائران شامل اسکان(چادر، برزنت، پتو، ملحفه، داربست، بالش، آبگرمکن، کانتینر، موتور برق، منبع آب)، تغذیه(انواع گوشت، حبروبات، برنج، قند وچای و انواع شیرینی جات) و لوازم آشپزی و ظروف و مواد شوینده است./930/202/ب3

ارسال نظرات