۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۹۶۱۷۳

نگرانی رژیم صهیونیستی از انتفاضه «پایگاه های ارتباط جمعی»

خبرگزاری رسا ـ از زمان آغاز انتفاضه سوم فلسطین از اوایل ماه اکتبر جاری، پایگاه های ارتباط جمعی پر از هاشتاگ های حمایت از این انتفاضه شده است و عاملان راه اندازی این هاشتاگ ها سعی در افزایش عزم و اراده فلسطینیان و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود برای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و جمع آوری اسناد مکتوب، مصور و صوتی مربوط به جنایت ها و انتشار آنها به زبان های مختلف دارند.
پرچم فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رژیم صهیونیستی همپای این تحولات و حوادث انتفاضه پایگاه های ارتباط جمعی یا انتفاضه گوشی های هوشمند را دنبال می کند و در همین راستا از تاسیس یگان ویژه پیگیری "اهداف جنایی" خبر داده است که منظور از این عبارت همان عملیات های مقاومتی صورت گرفته علیه نظامیان صهیونیستی یا اشاره ضمنی یا صریح به این مساله در پایگاه های ارتباط جمعی است.

 

بسیاری از شهدای فلسطینی که دست به عملیات های مقاومتی با سلاح سرد علیه نظامیان صهیونیستی زده اند، عملا قبل از اجرای این عملیات ها در یادداشت های خود در پایگاه های ارتباط جمعی تویتر یا فیسبوک به علاقه مندی خود برای رسیدن به مقام شهادت اشاره کرده بودند که از جمله آنها می توان به شهید مهند حلبی اشاره کرد.

 

میلیون ها بازدید کننده

 

"خالد صافی" وبلاگ نویس و فعال شبکه های ارتباط جمعی در این باره می گوید که برخی هاشتاگ ها مانند (#انتفاضه _ فلسطین _ سوم) و (#کرانه باختری _ انتفاضه) بلافاصله پس از به راه افتادن تنها در عرض چند ساعت نخست در سطح گسترده ای منتشر می شوند و تعداد یادداشت هایی که برای هاشتاگ های مورد نظر گذاشته می شود در برخی موارد از 20 هزار یادداشت طی 4 روز نخست هم فراتر می رود و بیش از 5 میلیون بازدید کننده پایگاه های ارتباط جمعی از آنها بازدید می کنند که اکثر آنها از کشورهای عربی و برخی کشورهای اروپایی و آمریکا هستند.

 

در صفحات فعالان پایگاه های ارتباط جمعی همچنین تعداد زیادی از فایل های ویدئوی و تصاویر مربوط به جنایت های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان دیده می شود که سعی در افشاگری درباره تجاوزات بی وقفه این رژیم علیه حقوق بشر و فراهم کردن مواد خام خبری برای رسانه های گروهی مختلف را دارند.

 

صافی به هنگام بازبینی واکنش های کاربران به حوادث کرانه باختری و قدس اشغالی اظهار داشت که همه کاربران حامی حق فلسطینیان هستند و توجهی به گرایشات حزبی ندارند و در تمامی یادداشت ها تنها نام فلسطین دیده می شود. وی خاطر نشان کرد که شهادت حزب و گروه نمی شناسد و چیزی است که با گوشت و خون انسان ها آمیخته شده است.

 

توسعه تحرکات در فضای اینترنت

 

محمد ابو القمبز یکی دیگر از فعالان پایگاه های ارتباط جمعی تصریح کرده است که لازمه موفقیت انتفاضه پایگاه های ارتباط جمعی و حمایت معنوی از اهالی قدس و کرانه باختری، ارتباط میان کاربران و فعالان با گرایشات مختلف است.

 

وی افزود همگان باید به محتوا و میزان دقت یادداشت های خود توجه کنند تا بیشترین واکنش را به دنبال داشته باشد و به اهرم فشاری علیه رژیم صهیونیستی تبدیل شود.


دعاء عمار یک فعال جوان دیگر پایگاه های ارتباط جمعی هم اظهار داشت که حجم واکنش ها بسته به رویکردها و حوادث مختلف، متفاوت است و برخی هاشتاگ ها با استقبال گسترده مواجه می شوند و در مقابل، برخی دیگر موفقیت چندانی کسب نمی کنند./982/ب
101/د

ارسال نظرات