۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۹۶۱۸۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تولید برنامه‌های فاخر و ترویج فرهنگ دینی رسالت مهم رسانه ملی/ ﺑﺼﯿﺮت و ﻣﻌﺮﻓﺖ مهم‌ترین رﮐﻦ ﻋﺰاداری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ساری با اشاره به این که صدا و سیما دیگر یک وسیله سرگرم کننده نیست، بلکه به یک دانشگاه تبدیل شده است، گفت: یکی از رسالت های مهم رسانه ملی ترویج فرهنگ دینی و انقلابی در میان مردم است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در بازدید از صدا و سیمای استان با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، گفت: فرهنگ امام حسین(ع) حدیث زندگی است و باید از عاشورا درس زندگی بگیریم و بیاموزیم که عاشورا در زندگی ما چقدر تأثیر گذار بوده که تا به امروز الگوی ما شده است که نمونه آن را در هشت سال دفاع مقدس دیدیم.

 

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که محرم و عاشورا بزرگ‌ترین رسانه شیعیان است، افزود: شیعه در پرتو نهضت حسینی امروز در دنیا عزت و اقتدار دارد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز همه دنیا محو عزاداری ملت ایران در سوگ سومین امام شیعیان هستند، خاطرنشان کرد: عظمت امروز اسلام ناب در جهان به دلیل حفظ فرهنگ حسینی است.

 

امام جمعه ساری، ﺑﺼﯿﺮت و ﻣﻌﺮﻓﺖ را از ﻣﮫﻢﺗﺮﯾﻦ ارﮐﺎن ﻋﺰاداری ھﺎ در ﻣﺎه ﻣﺤﺮم داﻧﺴﺖ و ﮔﻔﺖ: ﻋﺎﺷﻮرا ﯾﮏ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ارزﺷﻤﻨﺪ اﺳﺖ و ھﻤﻪ اﻗﺸﺎر در اﯾﻦ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ارزﺷﻤﻨﺪ ﺑﻪ ﺗﻮﺣﯿﺪ، ﻣﺒﺎرزه ﺑﺎ ﻓﺴﺎد و ﺧﺮاﻓﻪ دﻋﻮت ﺷﺪهاﻧﺪ.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود ﻣﺒﺎرزه ﺑﺎ ﺟﮫﻞ، از ﺑﯿﻦ ﺑﺮدن اﻧﺤﺮاف ھﺎی اﺧﻼﻗﯽ و اﺣﯿﺎی ﺳﻨﺖ اﻣﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮوف و ﻧﮫﯽ از ﻣﻨﮑﺮ را از ﺟﻤﻠﻪ ﻓﻠﺴﻔﻪھﺎی ﻗﯿﺎم ﻋﺎﺷﻮرا ذﮐﺮ ﮐﺮد و اﻓﺰود: اﯾﻦ ﭘﯿﺎم ﺑﺎﯾﺪ در ﻋﺰاداری ﻋﺎﺷﻮرا ﻣﻨﺘﻘﻞ ﺷﻮد.

 

آیت الله طبرسی، ﻣﺤﺮم را ﻓﺮﺻﺘﯽ ارزﺷﻤﻨﺪ ﺑﺮای ﺗﺮوﯾﺞ، ﺗﺒﻠﯿﻎ و اﺷﺎﻋﻪ ﻓﺮھﻨﮓ واﻻی ﻋﺎﺷﻮرا ﺑﯿﻦ اﻗﺸﺎر ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺧﻮاﻧﺪ و ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪای ﺑﺎﯾﺪ ﻋﺰاداری ﮐﺮد ﮐﻪ اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ (ع) از ﻣﺎ راﺿﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

 

رییس شورای حوزه علمیه مازندران ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ روﺣﯿﻪ اﯾﺜﺎر و ﻓﺪاﮐﺎری در راه ﺣﻔﻆ دﯾﻦ ﮔﻔﺖ: ﺗﻨﮫﺎ در ﻣﮑﺘﺐ اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ(ع) اﯾﻦ ﻣﮫﻢ ﺗﻌﻠﯿﻢ داده ﻣﯽﺷﻮد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، ﺑﺼﯿﺮت و ﻣﻌﺮﻓﺖ را ﻣﮫﻢﺗﺮﯾﻦ رﮐﻦ ﻋﺰاداری اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ (ع) داﻧﺴﺖ و ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: اﮔﺮ ﻣﺤﺮم را درک ﻧﮑﻨﯿﻢ ﻧﻤﯽﺗﻮاﻧﯿﻢ از ﻋﺎﺷﻮرا ﺗﺄﺛﯿﺮ ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ و ﭘﯿﺎم آن را در زﻧﺪﮔﯽ ﺧﻮد ﺟﺎری ﮐﻨﯿﻢ.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی مازندران همچنین اداﻣﻪ داد: اھﺪاف ﻣﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﯽ ﺑﺮدن ﺑﻪ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﻗﯿﺎم ﻋﺎﺷﻮرا و آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ اﯾﻦ ﻗﯿﺎم ﺗﺎرﯾﺨﯽ و اﺳﻼﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﺿﻤﻦ اﯾﻦﮐﻪ ﺗﺒﯿﯿﻦ ﻧﻘﺶ ﻗﯿﺎم ﻋﺎﺷﻮرا در زﻧﺪﮔﯽ، اﺧﻼق ﻓﺮدی و اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺗﺄﺛﯿﺮﮔﺬار اﺳﺖ.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که صدا و سیما در مراسم عزاداری و در دیگر اعیاد مختلف نقش بسیار ارزنده و مهمی را ایفا می کند، گفت: رسانه ملی همواره بستر و زمینه حضور مردم را آماده می کنند تا مردم در مراسم های سیاسی و عبادی و مذهبی حضوری چشمگیر و دشمن شکن داشته باشد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که صدا و سیما یک رسانه فراگیر و یک دانشگاه سیار است که همه جامعه عضو آن هستند، گفت: صدا و سیما امروز خوشبختانه با امکاناتی که فراهم شده مورد استفاده همه اقشار چه روستایی و چه شهری قرار گرفته و می گیرد.

 

وی با بیان این که تلویزیون امروز جزء مسائل ضروری زندگی مردم به شمار می رود، گفت: امام خمینی(ره) مرزها را شکست و بی حکمت نبود که ایشان از صدا و سیما به عنوان یک دانشگاه تعبیر کرده بودند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که صدا و سیما باید با تهیه برنامه های فاخر و ارزشی افزون بر پر کردن اوقات فراغت مردم، تأثیر مهمی در احیای فرهنگ دینی و ارزشی داشته باشند، افزود:  صدا و سیما امروز میلیون ها بیننده و عضو دارد و باید در تهیه و تدوین برنامه های فاخر و ارزشی تلاش کند.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که صدا و سیما دیگر یک وسیله سرگرم کننده نیست، بلکه به یک دانشگاه تبدیل شده است، تصریح کرد: یکی از رسالت های مهم رسانه ملی ترویج فرهنگ دینی و انقلابی در میان مردم است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز رسانه های غربی به صورت شبانه روزی تلاش می کند ذهن و فکر جوانان ما را از فرهنگ دینی دور کنند، خاطرنشان کرد: غربی ها در شبکه های ماهواره ای خود تلاش می کنند نسل جوان و انقلابی کشورمان از اصول و مبانی ارزشی انقلاب که عامل پیشرفت و اقتدار نظام اسلامی است، دور کنند تا به اهداف شوم خود دست یابند.

 

وی با اشاره به این که جوانان کشورمان تشنه معارف دینی و انقلابی هستند، تصریح کرد: علیرغم تلاش های نظام سلطه در زدودن هویت دینی نسل جوان کشورمان، اما شاهدیم نسل جوان و انقلابی کشورمان همچنان در مسیر آرمان ها و ارزش های انقلاب حضور دارند.

 

پنماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود همچنین بر ضرورت حمایت دولت از رسانه ملی تأکید کرد و گفت: امروز دنیای غرب هزینه های هنگفتی را برای حمایت از رسانه های دروغ پرداز خود اختصاص می دهند./950/201/ب1

ارسال نظرات