۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۹۶۳۹۲

هزاران یمنی خواستار پایان تجاوز عربستان شدند

خبرگزاری رسا ـ هزاران یمنی در اعتراض به تداوم تجاوز عربستان به یمن با برپایی راهپیمایی و تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل در صنعا خواستار تسریع در پایان دادن به تجاوز ومحاصره مردم یمن شدند.
تظاهرات مردم يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران نفر از مردم یمن ضمن مشارکت در تظاهرات گسترده علیه ائتلاف عربی، با حمل پلاکاردهایی تجاوز عربستان و همپیمانانش به یمن را که تاکنون منجر به کشته وزخمی شدن هزاران زن، مرد، کودک وتخریب زیر ساخت ها و بیمارستان ها و مراکز تجاری ومسکونی کشور شده است، محکوم کردند.

 

تظاهر کنندگان یمنی با دادن شعارهایی خواستار توقف تجاوز وبمباران یمن شدند.

 

کودکان یمنی نیز ضمن محکوم کردن تجاوز به شهرهای این کشور با ارسال نامه هایی نسبت به هدف قرار دادن مدارس آنها از سوی جنگنده های عربستان اظهار نگرانی کردند.

 

در حالی که تجاوز هفت ماهه عربستان و همپیمانانش به یمن تاکنون منجر به کشته شدن 5600 تن شده است جامعه بین المللی و سازمان های مدعی حقوق بشر و سازمان ملل با اتخاذ موضع سکوت چشم خود را بر روی جنایات عربستان بسته است.

 

کودکان شرکت کننده در تظاهرات خواستار توقف جنگ وکشتار دسته جمعی و خونریزی مردم یمن شده از سازمان های بین المللی خواستند در خصوص جنایت عربستان در یمن تحقیق کنند.

 

عربستان و 9 کشور عربی دیگر به جز عمان با همراهی آمریکا از ششم فروردین حملات هوایی، دریایی و زمینی را علیه گروه مقاومت مردمی یمن را آغاز کرده اند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند. /981/ب102/د

ارسال نظرات