۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۹۶۴۱۱
استاد حوزه علمیه رفسنجان:

روحانیان نقش مهمی در رساندن امر به معروف و نهی از منکر به مردم دارند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه رفسنجان با توجه به این که روحانیان نقش مهمی در امر به معروف و نهی از منکر دارند، گفت: طلاب اگر توانستند در حوزه‌های علمیه علم خود را بالا ببرند می توانند این فریضه مهم الهی را در جامعه عملی کنند.
امر به معروف و نهي از منکر

حجت الاسلام وحید پور طاهری استاد حوزه علمیه رفسنجان در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر، گفت: روایات زیادی در مورد بحث مهم امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد که این نشان دهنده این است که امر به معروف یک وظیفه دینی و شرعی برای تمام مردم محسوب می شود.

 

وی افزود: مهم ترین واجب در زمان امروزه که مردم آن را فراموش کرده اند این است که دیگران را به کارهای خوب و نهی از کار بد فرمان بدهند تا بتوانیم یک جامعه خوبی را برای فرزندانمان رقم بزنیم.

 

حجت الاسلام پور طاهری با اشاره به این که سبک زندگی غربی سبب شده که افراد امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کنند، خاطرنشان کرد: زمانی در جامعه این وظیفه در جامعه شکل می گیرد که مردم امر به معروف و نهی از منکر را به خوبی بشناسند.

 

وی ابراز داشت: زبان و رفتار، دو روشی هستند که انسان می تواند وظیفه شرعی خودشان را در بحث امر به معروف انجام دهند زیرا امر به معروف همچون نماز بر انسان واجب است.

 

استاد حوزه علمیه رفسنجان با بیان این که تذکر زبانی و رفتار انسان می تواند در دیگران تأثیر بگذارد، یادآور شد: متأسفانه مردم امروزی دین خودشان را نمی شناسند به همین جهت بعضی از افراد مشکلات خود را ربط به دین می دهند.

 

وی اظهار داشت: زمانی امر به معروف در جامعه شکل می گیرد که انسان اول خودش اهل عمل باشد زیرا اگر کسی بدون این که خودش عامل باشد به دیگران امر به معروف کند، حرفش تأثیر چندانی ندارد.

 

حجت السلام پور طاهری با توجه به این که روحانیان نقش مهمی در امر به معروف و نهی از منکر دارند، ابراز داشت: طلاب اگر توانستند در حوزه های علمیه علم خودشان را بالا ببرند می توانند این فریضه مهم الهی را در جامعه عملی کنند.

 

وی بیان داشت: بعضی از افراد در جامعه به رفتار یک مسؤول نگاه می کنند و حرکات آن ها را زیر نظر می گیرند به همین جهت وزیران و مسؤولان مراقب رفتار و کردار خود باشند.

 

وی در پایان گفت: تقوا نداشتن و درآمد غیر حلال در انجام امربه معروف و نهی از منکر تأثیر زیادی دارند و انسان ها باید خودشان را اول، اهل تقوا بدارند تا بتوانند امربه معروف و نهی از منکر در جامعه عملی کنند./9707/302/ب3

ارسال نظرات