۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۹۶۶۲۹
امام جمعه کوهرنگ:

مشکلات ناشی از خودباختگی فرهنگی با احیای امر به معروف در جامعه ریشه کن می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کوهرنگ گفت: مهم ترین نقش و وظیفه هر مسلمان احیا کردن و زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است تا در سایه آن مشکلات ناشی از خود باختگی فرهنگی از جامعه ریشه کن شود.
امام جمعه کوهرنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ، صبح امروز در همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان که با حضور مدیران ادارات در مصلای شهر چلگرد برگزار شد، با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر یک واجب شرعی و وظیفه همگانی است و همگان نسبت به انجام آن وظیفه دارند، گفت: به یقین اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رو به فراموشی سپرده شود، جامعه دینی از مسیر خود خارج می شود و سایر ارزش های اسلامی نیز تحت الشعاع قرار می گیرد.

 

وی با بیان این که امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و در این راه جان خود را از دست داد، ابراز داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر را موضوعی پیش پا افتاده بدانیم جامعه اسلامی به فساد و تباهی کشیده می‌شود و تا مدت‌ها اثرات مخرب ترویج فساد در جامعه نمایان خواهد شد.

 

امام جمعه کوهرنگ با بیان این ‌که سکوت در مقابل گناهِ دیگران و فساد در جامعه نه تنها به معنای عدم دخالت در زندگی افراد نیست، تأکید کرد: بلکه این سکوت نشانه ضعف ایمان در برابر نقش اجتماعی یک مسلمان است و از نشانه ‌های خیانت به اسلام و جامعه اسلامی است که پیامدهای مخرب آن گریبان‌گیر همه خواهد بود.

 

این مقام مسؤول با بیان این ‌که با شعله ‌ور شدن آتش، تر و خشک با ‌هم می‌سوزند، ابراز داشت: این مسأله که ما در برابر جامعه اسلامی و نقش اجتماعی یک مسلمان از خود انفعال نشان دهیم به معنای بی‌توجهی به فرمان الهی و زیر پاگذاشتن حدود الهی است که موجب خواهد شد جامعه به سوی هلاکت و تباهی برود.

 

حجت الاسلام طباطبایی افزود: انسان تنها موجودی است که می‌ تواند از خاک به افلاک عروج پیدا کرده و یا به پست‌ترین درجه یک بشر سقوط کند که نشانه وجود اختیار در انسان برای انتخاب مسیر زندگی فردی است که باید این اختیار مورد هدایت قرار گیرد و امر به معروف و نهی از منکر یکی از راه‌ های هدایت انسان به شمار می ‌رود.

 

وی خاطرنشان کرد: انسان می ‌تواند موانع سعادت و لغزش‌گاه ‌های زندگی خود را شناسایی کرده و آن ‌ها را از مسیر کنار بزند که امام علی‌(ع) در نهج البلاغه به ذکر تعدادی از این موانع می ‌پردازد و مهم‌ ترین‌ آن ‌ها را جهل و نادانی معرفی می‌ کند که موجب گناه و نافرمانی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ با‌ تأکید بر این که ایجاد امنیت و آرامش ملزم به رعایت سه اصل است، داشتن یک قانون صحیح، اجرای درست آن و نظارت همگانی بر اجرای آن را لازمه تشکیل یک جامعه امن و الگو دانست و گفت: خداوند متعال قانون صحیح را در کتاب خود در اختیار مسلمانان قرار داده و ما باید با اجرای صحیح و سپس نظارت همگانی که همان امر به معروف و نهی از منکر است، جامعه‌ ای سالم داشته باشیم.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که ریشه بسیاری از مشکلات امروز جامعه در رواج فرهنگ غرب است، تصریح کرد: سرچشمه این مشکلات یعنی زمینه اشاعه‌ این ضد فرهنگ ‌‌ها باید خشک شود تا بتوانیم جامعه را از اثرت آن پاک کنیم؛ مهم ترین نقش و وظیفه هر مسلمان نیز احیا کردن و زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است تا مشکلات ناشی از خود باختگی فرهنگی از جامعه ریشه کن شود./9457/202/ب1

ارسال نظرات