۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۲۹۶۶۳۵

فعالیت بیش از ۷۰ مبلغ در شهرستان سلسله

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی شهرستان سلسله از اعزام و فعالیت بیش از ۷۰ مبلغ در ایام محرم این شهرستان خبر داد.
اعزام مبلغان به مناطق محروم در ماه محرم

حجت‌الاسلام علی شاهیوندی، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان سلسله، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تسلیت ایام سوگواری محرم بیان داشت: با هماهنگی لازم با هیأت امنای مساجد، شوراهای اسلامی ودهیاران شهرستان سلسله، امسال بیش از 70 مبلغ به مناطق گوناگون این شهرستان اعزام شدند.


وی هدف از اعزام مبلغان را توسعه وترویج فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: حضور مبلغان در ایام محرم نقش بسزایی در جلوگیری از ایجاد خرافات دارد.


حجت الاسلام شاهیوندی با بیان این که محرم ماه اقامه امر به معروف ونهی از منکر و نشر معارف حسینی است، عنوان داشت: فرهنگ سازی در جهت احیای امربه معروف و نهی از منکر از وظایف مهم مبلغان اعزامی است.


وی در ادامه تصریح کرد: از این تعداد مبلغ اعزامی 22 روحانی را به هیأت شهری شهرستان سلسله اعزام شده است.


رییس تبلیغات اسلامی شهرستان سلسله بیان انگیزه های قیام امام حسین(ع) و یاران ایشان، روضه خوانی، بررسی پیام های عاشورا و نکته اخلاقی نهفته در این پیام ها را از جمله برنامه های فرهنگی تبلیغی مبلغان اعزامی بیان کرد.


وی ایام محرم را فرصتی مناسب برای توسعه وترویج فرهنگ دینی در جامعه به ویژه بین جوانان بیان کرد و اظهار داشت: از این ایام باید برای هوشیاری مردم به ویژه جوانان از توطئه های فرهنگی دشمن آگاه کرد.


حجت الاسلام شاهیوندی در ادامه یادآور شد: در ایام محرم با هماهنگی صورت گرفته با اداره آموزش وپرورش شهرستان سلسله گفتمان های محرم در مدارس این شهرستان برگزار می شود.


وی با اشاره به این که گفتمان های دینی که باید به صورت کارگاهی برگزارشود، عنوان داشت: اساتید پس از تبیین موضوع گفتمان به سؤالات دانش آموزان پاسخ می دهند.


رییس تبلیغات اسلامی شهرستان سلسله افزود: در گفتمان های دینی ابعاد شخصیتی امام حسین(ع) وسیره الهی، سیاسی، عبادی ایشان، پیام های قیام سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایشان بیان می شود.


وی یادآور شد: گفتمان های دینی در مدارس، در ایام مذهبی و در طول سال تحصیلی دانش آموزان با اعزام مبلغان برگزار می شود./9459/302/ب1

ارسال نظرات