۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۹۶۶۳۸
استاد حوزه و دانشگاه:

کسب و کار مناسب و درآمد حلال از شاخصه‌های خانواده سالم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه کسب و کار مناسب و درآمد از راه حلال را یکی از شاخصه های خانواده سالم در جامعه دانست و گفت: مرد وظیفه دارد با کسب و کار حلال مایحتاج زندگی را فراهم کند.
بنيان خانواده

فاطمه سادات بهادر، استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان به بیان شاخصه های یک خانواده سالم پرداخت و افزود: ا یمان و تقوا یکی از شاخصه های خانواده سالم است و وقتی دو نفر انسان به مدت طولانی با هم زندگی می کنند، هیچ وقت از هم سیر نمی شوند بلکه دلبستگی، انس و محبتشان به هم بیشتر می شود، زیرا دین پشتوانه اخلاق است.

 

وی تقسیم کار به تفکیک آن از طریق مسؤولیت پذیری را یکی از شاخصه های دیگر یک خانواده سالم عنوان و تصریح کرد: توصیه پیامبر اکرم این است که تقسیم کار نوعی سفارش اخلاقی جهت اداره زندگی همراه با محبت ورشد و رویه همکاری است، و البته تاکید شده برکار زن در خانه و کار مرد در بیرون از خانه با ملاحضه روحیات زن و مرد و حفظ سلامتی کانون خانواده دوری از ناهنجاری در جامعه است.

 

استاد حوزه و دانشگاه کسب کار مناسب و درآمد از راه حلال را یکی دیگر از شاخصه های خانواده سالم در جامعه بیان و ابراز داشت: مرد وظیفه دارد با کسب و کار حلال مایحتاج زندگی را فراهم کند و این وظیفه برعهده زن نیست و زن باید بدون نگرانی و دغدغه کسب کار به تربیت فرزندان بپردازد و برای آنها فقط برنامه ریزی کند.

 

وی با بیان این که سیاست گذاری اقتصادی در محیط خانوادگی نیز می تواند یکی دیگر از شاخصه های خانواده سالم باشد، تاکید کرد: رعایت اقتصاد یکی از مسائل مهم و اساسی است که در استحکام خانواده نقش بسزایی دارد و در خانواده های که این اصل رعایت نمی شود مشکلات زیادی حاکم است و باید حد و حدود اجتماعی آن در زندگی رعایت شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: اسراف و زیاده روی پایه های ایمان را سست و لرزان می کند و ایمان فرد را برباد می دهد و ساده ریستی انسان را ربانی می کند، همچنان که همه عالمان ربانی در زندگی ساده زیستی را برگزیدند و همه جوامع باید بسیج شوند در برابر تهاجم فرهنگی ایستادگی کنند و ازدواج و ساده زیستن و قانع بودن را دوباره در بین مردم زنده کنند.

 

بهادر خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم همان گونه که رشد و تعالی ملت ها در گرو بُعد فرهنگی است، شکست و عقب نشینی ملت ها هم در گرو انحطاط فرهنگی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش بستن راه گناه را یکی دیگر از مسائل شاخصه های خانواده سالم برشمرد و اذعان کرد: اگر جبران کمبودهای انسان در خانه و از طریق حلال باشد دیگر نیازی به جستجو در بیرون از خانه نیست و انسان یک موجود عاطفی است اگر زن و شوهری نیاز عاطفی آنان برآورده نشود در خانه یا مرتکب حرام می شود و یا عقده ای می شوند که در هر دوصورت خطرناک است.

 

این استاد حوزه یادآور شد: اگر آزاد بودن و عشق خیابانی صفا و لذت داشت، پس باید غرب بهترین خانواده ها را داشته باشند در حالی که در غرب خانواده ها رو به نابودی می روند، پس باید با ترک گناه به خانواده ها استحکام ببخشیم.

 

وی سازش و تفاهم در محیط خانوادگی را یکی دیگر از شاخصه های خانواده سالم اعلام کرد و گفت: هر دختر و پسری مرحله بحران بلوغ را پشت سر گذاشته اند در حالی که همه وجودشان را نیازمندی جنسی فرا گرفته به تشکیل خانواده اقدام می کنند و آنان نباید برای تشکیل خانواده دچار شتاب زدگی شوند و زود به این امر تن دهند بلکه باید تحقیق وبررسی کنند.

 

بهادر تاکید کرد: احترام متقابل زن و مرد به یکدیگر، محبت و صمیمیت دو جانبه در زندگی، رعایت حقوق مالی زن و مرد از سوی یکدیگر از دیگر شاخصه های یک خانواده سالم در جامعه است.


استاد حوزه ودانشگاه در پایان یادآورشد: درک و همدلی با دیگران، تقویت باورهای یکدیگر و عدم قضاوت باعث استحکام یک خانواده سالم می شود./9709/302/ب1

ارسال نظرات