۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۲۹۶۸۶۲
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

تمدن غرب بت‌پرستی امروزی است/ شرک به خدا از شرک به ولایت سرچشمه می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ رییس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به این که اولیاء طاغوت بت پرستی را اقامه می‌کنند، گفت: در دنیای تجدد امروزی یک بت به اندازه تمام دنیایی که در آن زندگی می‌کنند درست کرده‌اند و و از صبح تا شب مشغول دنیا پرستی هستند و اسمش را گذاشته‌اند تجدد و تمدن ولی در حقیقت فقط شکل بت عوض شده است.
حجت الاسلام مير باقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میر باقری، استاد حوزه علمیه قم، در مراسم شب هفتم هیأت ثارالله(ع) با بیان این که حقیقت توحید شجره طیبه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) هستند، گفت: ما باید برای موحد شدن به اهل بیت(ع) متصل شویم و توحید یعنی ورود به بیت النور نبی اکرم(ص) و سیر کنیم در این وادی نور تا رسیدن به سرچشمه نور برسیم.

 

وی با اشاره به این که همه قوای ما باید فانی نبی اکرم(ص) باشد، خاطرنشان کرد: موحد کسی است که صفات نبی اکرم در او تجلی و تحقق داشته باشد و در نقطه مقابل معنی شرک هم در یک مرحله بت پرستی، در مرحله دوم خواستن و تکیه بر غیر خدا و لایه سوم خود اولیاء طاغوت هستند که اگر کسی وارد وادی طاغوت شود او را وادار به بت پرستی می‌کنند.

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به این که اولیاء طاغوت بت پرستی را اقامه می‌کنند، افزود: در دنیای تجدد امروزی یک بت به اندازه تمام دنیایی که در آن زندگی می‌کنند درست کرده‌اند و و از صبح تا شب مشغول دنیا پرستی هستند و اسمش را گذاشته‌اند تجدد و تمدن ولی در حقیقت فقط شکل بت عوض شده است.

 

وی اظهار داشت: اگر کسی به دنبال توحید است باید عمل صالح انجام دهد و شرک به خدا نداشته باشد زیرا فهم لا اله الا الله این است که شرک را بشناس و از آن اجتناب کن؛ حتی شرک خفی که در روایات آمده تشخیص آن از یافتن مورچه سیاه بر روی سنگ سیاه در شب تاریک هم دشوارتر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این که عمل صالحی که موجب درک توحید است به این معنی است که در مقام ولایت اهل بیت(ع) برای آنها شریک قائل نشویم، افزود: شرک به خدا قطعاٌ از شرک به ولایت سرچشمه گرفته زیرا ورود به وادی ولایت ورود به وادی توحید است.

 

وی یادآور شد: خداوند فطرت ما را بر توحید گذاشته است و اگر ما میل به توحید و ولایت پذیری را نداشتیم دعوت به آن معنی نداشت زیرا بالاترین درجه پرستش، پرستش حبی است و این عبادت حبی ریشه اش در وجود ما است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که خداوند در وجود ما توحید و نبوت و امامت را قرار داده است، افزود: وجود ما مانند یک بذر است که استعداد رسیدن به توحید را دارد و برای رشد و کمال ما همه چیز فراهم است زیرا امام هم ابر پر باران است هم باران پر برکت، هم خورشید تابان، هم آسمان که سایه افکنده و هم زمین حاصل خیز و اگر بذر وجود ما در این وادی قرار بگیرد اگر بخواهد می‌تواند رشد کند و به کمال برسد.

 

وی درک صحیح از توحید را موجب صبر در این وادی دانست و خاطرنشان کرد: اگر در این وادی وارد شدیم، شفاعت اولیاء الله شامل حالمان می‌شود و این بصیرت است که باعث می‌شود انسان در این وادی صبر کند و فتنه‌ها و سختی‌ها را پشت سر بگذارد./843/پ202/ف

ارسال نظرات