۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۹۶۸۹۸
حجت الاسلام ارزانی:

قرآن تمام جنبه‌های شخصیتی انسان را در نظر گرفته است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان قرآن را کتابی برای تمام زمان ها و مکان ها دانست و گفت: متاسفانه نگاه ما به انسان نگاه جزءنگر است اما قرآن کریم تمام جنبه های شخصیتی انسان را در نظر گرفته است.
حجت الاسلام ارزاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، صبح امروز در نخستین نشست رسمی دهمین جشنواره کشوری مدهامتان در محل دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان، با بیان این که دبیر ستاد عالی بر کمیت و کیفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان تاکید داشته و دارند، گفت: بخش زیادی از این کیفیت حاصل سال ها تلاش همکاران دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری در استان و مسئول محترم این دبیرخانه است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اعتقاد بر این که باید دیدگاه‌های تمام اندیشمندان علوم مختلف نسبت به انسان و جهان معاصر و آینده، شناسایی شود خاطرنشان کرد: مکتب اسلام و کتاب مقدس قرآن مدلی را برای آینده طراحی کرده است که در آن تمام جنبه های شخصیتی انسان لحاظ شده اما متاسفانه مورد غفلت واقع شده است. 

 

وی در ادامه با اشاره به به ظرفیت های بالای اصفهان در حوزه های مختلف قرآنی و افزود: حضور اساتید و گروه های بزرگ قرآنی در استان اصفهان از یک سو کار را برای برگزاری دهمین جشنواره کشوری مدهامتان در اصفهان آسان می کند و از سوی دیگر باید بدانیم که اجرای این جشنواره در استانی که در طول سال جشنواره های بزرگی را به خود می بیند، کار سخت و دشواری است.

 

حجت الاسلام ارزانی قرآن را کتابی برای تمام زمان ها و مکان ها دانست و گفت: متاسفانه نگاه ما به انسان نگاه جزءنگر است اما قرآن کریم تمام جنبه های شخصیتی انسان را در نظر گرفته است. 

 

در ادامه این نشست حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و دبیر اجرایی دهمین جشنواره کشوری مدهامتان با بیان اینکه این جشنواره در طی 2 سال گذشته در خوزستان برگزار شده است، گفت: در سال جاری نیز استان های خراسان رضوی و تهران پیش گام بودند اما در نهایت این افتخار و خادمی قرآن کریم نصیب مردم و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجداستان اصفهان شد.

 

وی با بیان اینکه جشنواره در حال حاضر در مرحله استانی در حال برگزاری است و برگزیدگان استان ها به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد، گفت: استان اصفهان از (24 لغایت 27 آذر) پذیرای برگزیدگان جشنواره های استانی مدهامتان خواهد بود.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان در پایان گفت: برگزیدگان مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان به مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه راه پیدا خواهند کرد./1304/202/ب1

ارسال نظرات