۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۹۶۹۶۷

نماینده آیت الله سیستانی خواستار ترویج معارف حسینی در دانشگاه‎ها شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی در جمع دانشجویان و استادان خواستار ترویج معارف و اهداف امام حسین (ع) در دانشگاه‎ها شد.
حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده حضرت آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی و امام جمعه کربلا امروز در جمع دسته عزاداران حسینی متشکل از استادان و دانشجویان عراقی دانشگاه این شهر در حرم امام حسین (ع)، به جایگاه دانشگاه‎ها در گسترش معارف سید شهدا (ع) اشاره کرد و گفت: عاشورای امسال با سال‎های گذشته فرق می‎کند. امسال اعضای بسیج مردمی و نیروهای امنیتی با عشق به امام حسین (ع) در برابر جریان تروریستی و تکفیری داعش ایستاده‎‎اند.


وی افزود: مردان، زنان، جوانان، سالخوردگان، بزرگان و کودکان با شرکت در مراسم های سوگواری امام حسین (ع) مبانی، اصول و اهداف کربلا را زنده نگه می‎دارند. آنان با تمسک به سید شهدا (ع) روحیه انقلاب و مسیر اصلاح را حفظ کرده‎اند و خون خود را برای دفاع از عراق و مقدسات اسلامی اهدا می‎کنند.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) از مردم می‎خواهد که مردانی حسین وار و زنانی فاطمه و زینبی وار باشند.


وی تاکید کرد که عراق با مشکلات و خطرهای مختلفی دست و پنجه نرم می‎کند که احتیاج به ایستادگی همه مردم این کشور در برابر جریان تروریستی داعش دارد.


حجت الاسلام کربلایی خواستار انجام کارها بر اساس وظایف دینی، ملی و وجدانی شد و گفت: استادان و معلمان باید با اخلاق و معارف حسینی به خوبی آشنا باشند و آن را به دانش آموزان و دانشجویان منتقل کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات