۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۲۹۷۰۷۳
مدیر حوزه علمیه سنقر:

فقدان واقعه عاشورا، بشر را به درجاتی از پستی و گمراهی گرفتار می‎کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سنقر با بیان اینکه دشمنان سیدالشهدا اهل ذکر و تهجد نبودند، گفت: دوری از خداوند متعال سبب قرار گرفتن مقابل حق خواهد شد و بشر را به درجاتی از گمراهی گرفتار خواهد کرد.
حجت الاسلام مجيد بني عامري

حجت الاسلام مجید بنی عامری مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) عنوان داشت: حرارتی در قلوب مؤمنان برای عزاداری سیدالشهداء (ع) وجود دارد هیچ گاه سرد نخواهد شد.


حجت الاسلام بنی عامری تصریح کرد: مسلمانان جهان ارادت و علاقه خاصی به سیدالشهداء (ع) دارند، بسیاری از علما و بزرگان به اهمیت ایام محرم و صفر اشاراتی داشته اند که اسلام به برکت محرم و صفر زنده است.


استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: در ایام محرم تمامی اقشار جامعه ناخودآگاه غرق در عزاداری سیدالشهداء (ع) می شوند و حضوری پررنگ در مساجد، حسینیه ها و هیئات مذهبی خواهند داشت، قطعأ وظیفه طلاب و روحانیان در کنار مردم بسیار سنگین و با اهمیت است.


مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر بیان داشت: مردم ولایتمدار انقلاب اسلامی قطعأ شور حسینی را در وجود خود نهفته دارند، سخنرانی، مداحی مداحان اهل بیت علیهم السلام، تعزیه خوانی و موارد دیگر سبب تجسم مظلومیت و نشان دادن واقعه کربلا است و تأثیرات بسیاری در جذب و ترغیب مردم به سمت مکتب حسینی خواهد داشت.


وی در ادامه افزود: طلاب و علما باید در کنار شور حسینی به مراتب شعور را نیز در وجود مردم نهادینه کنند زیرا درک واقعه عاشورا، درس بزرگی برای مسلمانان جهان است در غیر این صورت بشر به درجاتی از پستی و گمراهی گرفتار می شود.


حجت الاسلام بنی عامری با اشاره به دلایل وقوع واقعه کربلا بیان داشت: عده ای از افراد اهل ذکر، توجه و محاسبه و تهجد نبودند و پایبند به دستورات و احکام الهی نبودند، رغبت و علاقه به مقام پرستی و اسیر شدن در هوای نفس از عواملی بودند که سبب گردید که در برابر حق قرار بگیرند.


استاد حوزه علمیه گفت: باید از افرادی که در برابر سیدالشهداء (ع) قد علم کردند و این امام بزرگوار را به شهادت رساندند درس گرفت و مراقب باشیم که همانند دشمنان ائمه اطهار علیهم السلام مسیر را اشتباه نرویم زیرا ممکن است با ظهور حضرت ولی عصر (عج) با قلبی که مملو از غیر خداوند است در برابر آخرین فرستاده خدای سبحان قرار بگیریم.


مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر عنوان داشت: ولایت فقیه در زمان غیبت، امور و اهداف معصومین علیهم السلام را اجرایی می کند و اگر اهل ذکر و عبادات نباشیم قطعأ در منجلاب باطل و گمراهی گرفتار خواهیم شد، وظیفه طلاب پایبندی به ولایت فقیه و اجرای احکام الهی است، باید اهداف عاشورا و مکتب سیدالشهداء (ع) را تبیین کنند.


وی با اشاره به فرارسیدن ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار داشت: اگر قانون قرار است اسلامی و طبق کتاب آسمانی باشد باید نمایندگان و خدمتگزاران به مردم رهنمودهای الهی را اجرا کنند، در این زمینه طلاب و روحانیان با بصیرت و آگاهی افرادی را که مسیرشان در مکتب اهل بیت علیهم السلام است را به مردم معرفی کرده و آن ها را تبیین کنند که مردم مصداق ویژگی های الهی را در نمایندگانی که شرایط لازم را دارند پیدا کرده و در نتیجه نماینده اصلح را انتخاب کنند.


حجت الاسلام بنی عامری در پایان به اعزام طلاب پایه ششم به صورت گروهی در ایام محرم به روستاهای اطراف شهرستان سنقر اشاره کرد و تصریح کرد: طلاب و مبلغان در ایام محرم با استقرار در روستاهای دور افتاده پاسخگوی شبهات شرعی مردم می باشند و با برگزاری نماز جماعت، سخنرانی و عزاداری شهادت سیدالشهداء (ع) رسالت خود را به نحوی شایسته عملی می کنند.


گفتنی است طلاب حوزه علمیه شهرستان سنقر که هنوز معمم نشده اند و روحیه تبلیغی بالایی دارند با حضور در مناطق و روستاهایی که تا کنون روحانی در آن جا حضور پیدا نکرده  به تبیین و تبلیغ دین مبین اسلام فعالیت دارند./857/302/ب3 

ارسال نظرات