۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۲۹۷۱۰۱
استاد حوزه و دانشگاه:

امام‌شناسی با غرب‌زدگی و اشرافی‌گری حاصل نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که جامعه ای که غرب زده و اشرافی شود، حقایق و واقعیت ها را نخواهد دید و در نتیجه امام خود را نخواهد شناخت، گفت: در روز عاشورا عده ای جاه طلب در مقابل اباعبدالله(ع) صف آرایی کردند و برای رسیدن به مطامع دنیا، تمام ارزش ها را از بین بردند.
حجت الاسلام قاسم ارمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام قاسم ارمی، استاد حوزه و دانشگاه چهارشنبه شب در جمع عزاداران هیأت شاهزاده علی اصغر کاشان با اشاره به این که دو آفت بیرونی و درونی می تواند جامعه را ساقط کند، گفت: آفت بیرونی دشمن خارجی است و آفت درونی دنیازدگی، اشرافیت، جاه طلبی و بیماری هایی است که جامعه عصر امام حسین(ع) نیز آن را در خود داشت.

 

وی افزود: زمانی دشمن خارجی می تواند اثرگذار باشد که جامعه دچار اضمحلال داخلی شده باشد که این خطر بسیار خطرناک تر از آفت بیرونی است.

 

حجت الاسلام ارمی با بیان این که با بررسی تاریخ اسلام روشن می شود که در سپاه یزید افرادی بودند که در گذشته از یاران اهل بیت(ع) بوده و به علت خارج شدن از دایره خرد، مصیب های عظیم را ایجاد کردند، گفت: جامعه ای که غرب زده و اشرافی شود، قطعا حقایق و واقعیت ها را نخواهد دید و در نتیجه امام خود را نخواهد شناخت.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: جامعه ای که از باطن اصلاح نشده باشد و از درون پوک و فرسوده شود و پستی ها بر آن حکومت کند، مردم آن، امام خود که محور حقیقت است را نخواهند شناخت و درک نخواهند کرد.

 

جاه طلبی و اشرافی گری یکی از عوامل مهم سقوط یک جامعه است

به گفته وی، امام حسین(ع) در روز عاشورا در میان مردم ایستاده بود و عمر سعد ایشان را می دید، اما به علت این که حقیقت را درک نکرده بود، نمی توانست تشخیص صحیحی داشته باشد.

 

وی، جاه طلبی و اشرافی گری را یکی از عوامل مهم سقوط یک جامعه دانست و گفت: حادثه عاشورا باید بررسی و تبیین شود تا علل و عوامل مهمی که موجب وقوع آن شد مشخص شود.

 

حجت الاسلام ارمی با اشاره به این که علمای اخلاق شدیدترین رذایل را حب جاه طلبی می دانند، گفت: در روز عاشورا عده ای جاه طلب در مقابل اباعبدالله(ع) صف آرایی کردن و برای رسیدن به مطامع دنیا، تمام ارزش ها را از بین بردند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که دشمن در روز عاشورا خلافت را جایگزین امامت کرد، گفت: عده ای با نام اسلام و القاب اسلامی، در امور ناشایست وارد شدند و علیه اسلام شمشیر زدند.

 

وی با تأکید بر این که منقلب شدن ارزش ها موجب پذیرش یزید به جای پیامبر(ص) شد، گفت: تبیین عاشورا سبب بصیرت و شناخت حقایق و شناخت از دشمن زمانه می‌شود.

 

حجت الاسلام ارمی با اشاره به این که دشمن روز را باید به روز شناخت، گفت: بصیرت، جامعه را از انحرافات و کج روی ها نجات می دهد./1307/پ202/ی

ارسال نظرات