۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۲۹۷۱۱۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نماز خط مقدم جبهه فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه نماز خط مقدم جبهه فرهنگی جامعه اسلامی است، گفت: همه مسؤولان و متولیان باید برای فرهنگ سازی بیش از پیش نماز در جامعه تلاش مضاعفی داشته باشند.
حجت الاسلام يعقوبي - مراسم ماه محرم در جمع مسؤولان فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع مسؤولان فرهنگی استان، با تأکید بر تلاش بیشتر در راستای اشاعه فرهنگ اقامه نماز در بین مردم، اظهار کرد: امام حسین(ع) برای نماز و دعا ارزش بسیاری قائل بود به گونه ای که در روز عاشورا با وجود حملات دشمنان، اقدام به برپایی نماز جماعت کرد.  

 

وی با بیان اینکه نماز ملاک ارزش یابی هر فرد و جامعه دینی محسوب می شود، افزود: نماز نماد دینداری، خداباوری و معادباوری بوده و می بایست توجه به آن در بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان افزایش یابد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه نماز خط مقدم جبهه فرهنگی است، خاطرنشان کرد: مسؤولان و متولیان و نیز خانواده ها باید توجه داشته باشند که موضوع اقامه نماز را از سنین پایین فرزندان برای آنها پایه گذاری کرده و پس از آن نیز برای فرهنگ سازی بیش از پیش نماز در جامعه تلاش مضاعفی داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین از مسؤولان و مدیران شهری نیز خواست تا در اجرای مبلمان شهری، مسجدمحوری را رعایت کنند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به واقعه عاشورا و درس های مکتب حسینی برای جوانان، افزود: یکی از اهداف اصلی قیام حضرت سیدالشهدا(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود به همین دلیل در ایام محرم می بایست ابعاد این فریضه بزرگ الهی برای مردم به ویژه جوانان تشریح و تبیین شود.

 

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام به اخلاق توجه زیادی شده و یکی از زیباترین خلق ها در انسان اخلاق نیک وی است، اضافه کرد: در جریان فرهنگ سازی در جامعه باید به اخلاق نیک توجه ویژه ای شود زیرا اخلاق ظرف دین بوده و اگر می خواهیم قابل استفاده باشد باید به مظروف بودن آن نیز توجه داشته باشیم.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: می بایست در تمامی عرصه ها متواضع و اخلاق مدار بوده و حریم افراد را حفظ کنیم چرا که همه این موارد شامل اخلاق پسندیده شده و اگر اخلاق هم نباشد تلاش های صورت گرفته فایده و ثمره چندانی نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: در زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیز می بایست اخلاق یک اصل همیشگی باشد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه باید با استفاده از فرصت ماه محرم اهمیت نهضت عاشورا برای مردم تبیین شود، افزود: تشریح و تبیین ابعاد گسترده قیام کربلا و نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یکی از رویکردهای اصلی ماه محرم بوده و در این زمینه طلاب و روحانیان، فعالان مساجد و جامعه مداحان رسالت بیشتری دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در خاتمه همچنین بر مدیریت عزاداری ها در ایام محرم تأکید کرد و گفت: کشیده شدن عزاداری ها به خیمه ها و چادرهای سطح شهر یک آفت بوده و باید به گونه ای مدیریت شود که عزاداری های ماه محرم به صورت مسجدمحور و روحانی محور برگزار شوند.

 

وی همچنین بر پرهیز مداحان از بیان مطالب بدون سند تأکید کرد و افزود: اگر در مراسم های عزاداری امام حسین(ع) مطلب بدون سندی از سوی یک مداح بیان می شود می بایست با رعایت اخلاق و آداب اسلامی به او تذکر داده شده و از تکرار آن جلوگیری شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات