۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۹۷۲۱۲

افزایش 42 درصدی حملات تروریستی داعش در جهان

خبرگزاری رسا ـ مرکز شورش و تروریسم آی اچ اس جینز (جی تی آی سی) در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که گروه تروریستی داعش در سه ماه سوم 2015 میلادی بیش از 1000 حمله تروریستی در سراسر جهان انجام داده است.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز مطالعات تروریسم آی اچ اس جینز اعلام کرد که میزان حملات تروریستی داعش در سراسر جهان از اول جولای تا 30 سپتامبر امسال نسبت به سه ماه قبل از آن بیش از 42 درصد رشد داشته است.

 

تروریست های داعش در سه ماه سوم امسال بیش از 1086 حمله تروریستی در سراسر جهان انجام داده اند. تعداد حملات تروریستی داعش روزانه طی یک سال گذشته 39 درصد افزایش داشته است.

 

گروه تروریستی داعش هم اکنون بخش های وسیعی از عراق و سوریه را در اختیار دارد و در این مناطق خلافت اسلامی اعلام کرده است.

 

ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش متشکل از 62 کشور جهان حملات هوایی خود به مواضع داعش در عراق و سوریه را طی ماه های گذشته آغاز کرده است. اما به اذعان مقامات و کارشناسان غربی و منطقه‌ای این حملات موثر نبوده است.

 

برخی ناظران عدم جدیت غرب به ویژه آمریکا را در مبارزه با داعش دلیل اصلی این ناکارآمدی می دانند. برخی شواهد هم نه تنها از مبارزه جدی آمریکا با تروریسم خبر نمی‌دهند، بلکه از کمک آمریکایی‌ها به گروه های تروریستی در کشورهای منطقه از جمله در عراق و سوریه خبر می‌دهند./982/ب101/د

ارسال نظرات