۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۹۷۲۴۳

ویژه‌نامه ساعت صفر در ایستگاه چهل و نهم

خبرگزاری رسا ـ چهل و نهمین شماره ویژه‌نامه ساعت صفر ویژه جوانان از سوی مؤسسه آینده روشن منتشر شد.
ساعت صفر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 49 ویژه‌نامه ساعت صفر ویژه مهر‌ماه 1394 با مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر و روانه بازار شد.

 

در قسمتی از این ویژه‌نامه سخنی از مقام معظم رهبری آمده که به این شرح است: روز عید غدیر که به نام ولایت نامیده می‌شود، روزی است که مفهوم ولایت اسلامی، به وسیله پیامبر اکرم یک مصداق روشن و عینی پیدا کرد. برای کسانی که می‌خواهند از اسلام نمونه‌ای ذکر بکنند، بهترین نمونه همان کسی است که نبی مکرم اسلام برای منصب عظیم ولایت آن روز معین فرمود.

 

در این شماره می‌خوانیم: «سخن سردبیر»، «روزنگار مهرماه»، «نگاهی کوتاه به خطبه غدیر»، «غدیر؛ دیواری که صد و هفتاد و شش سال ارتفاع دارد»، «آکوردی برای روح»، «جنس لطیف»، «مهدویت در کلام اهل‌بیت علیهم‌السلام» و «روایتی ناگفته از کودکی پیامبر رحمت».

 

در ذیل موضوعی با عنوان مهدویت در کلام اهل‌بیت علیهم‌السلام، آمده است: «امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: اگر کسی که منتظر حضرت است از دنیا برود و حضرت بعد از او قیام کند اجر او همانند اجر کسی است که زمان او را درک کرده، پس بکوشید و منتظر باشید. گوارا باد بر شما ای یاران مورد لطف خدا.

امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف می‌فرمایند: من آخریم وصی پیامبر خدا هستم به وسیله من بلاها و فتنه‌ها از آشنایان و شیعیانم دفع و برطرف خواهد شد».

 

«بضاعت مزجات»، «نفس‌های بریده»، «نافه»، «دارم برمی‌گردم»، «ده روز تأخیر»، «خسف بیدا»، «سلام بر تو» و «بازتاب اندیشه مهدویت و امامت در اشعار حافظ» از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این ویژه‌نامه است.

 

در ذیل موضوعی از این ماهنامه با عنوان بضاعت مزجات آمده است: «شیخ ابوجعفر طوسی رحمة‌الله علیه در کتاب (مختصرالمصباح) وقتی وظایف شب جمعه را نقل می‌کند می‌فرماید: صد مرتبه یا هر اندازه که می‌توانی این‌گونه بر پیغمبر صلی‌الله علیه و آله و سلم صلوات می‌فرستی: اللهم صل علی محمد و آل محمد، و عجل فرجهم و اهلک عدوهم من الجن و الانس، من الاولین و الآخرین. خداوندا! بر محمد و آل محمد درود فرست و فرج ایشان را تعجیل فرما و دشمنان آنان را از جن و انس و از اولین و آخرین هلاک گردان».

 

در بخش پایانی ویژه‌نامه ساعت صفر نیز با موضوعاتی همچون «آیا ملاقات امام زمان عجل‌الله تعالی‌فرجه‌الشریف در دوران غیبت امکان دارد؟» «موزه آثار علما نمایانگر عقبه حکومت اسلامی»، «جایگاه و وظائف امام»، «معرفی کتاب»، «آرمان شهر مهدوی و پاسخ به یک شبهه» و «قلعه فراموشی» آشنا می‌شویم.

 

شماره چهل و نهم ویژه‌نامه ساعت صفر ویژه مهرماه 1394 به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) در 48 صفحه و با قیمت 5200 تومان منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات