۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۲۹۷۴۵۵
محقق و پژوهشگر دینی:

مدیران فاسد سبب فساد جامعه می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر دینی گفت: اگر مدیران جامعه فاسد باشند حتی اگر تمام مردم جامعه را انسان‌های نیک تشکیل داده باشد جامعه به سمت پلیدی و سیاهی کشیده خواهد شد.
حجت الاسلام کرمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی کرمی، محقق و پژوهشگر دینی، شب یکم آبان در مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) در حسینیه شهدای بسیج تهران بیان داشت: دین اسلام نبوی الحدوث و حسینی البقاست؛ اگر چه پیامبر بانی و موسس بنای روحانی است امام حسین (ع) به این دین روح تازه بخشید در زمانیکه دین به مو رسیده بود.

 

وی با بیان ایینکه جامعه اسلامی در چه شرایطی بود که باید برای حفظ آن امام حسین(ع) را می‌دادیم ابراز داشت: در جامعه اسلامی آن زمان مسائل شرعی و عبادی دایر بود و تمام مردم در انجام آن سهل انگاری نمی‌کردند و مشکل اساسی که در آن زمان امام حسین را درگیر کرده بود امور ظاهری نبود بلکه تبیین دقیق و درست آن بود.

 

حجت الاسلام کرمی اضافه کرد: جریانی که در آن زمان به اوج خود رسیده بود نفاق مردم برای نیل به اهدافشان بود و این نفاق که با فعالیت حزبی مردم از زمان رسول خدا(ص) در یک جریان نهفته آغاز شده بود و در زمان امام حسین(ع) به اوج ظهور خود رسید.

 

وی در ادامه بیان داشت: منافقان چندین بار عملیات در زمان پیامبر(ص) برای رسیدن به کانون شریعت و اتصال به رهبری جامعه انجام دادند که نافرجام باقی ماند وقتی دیدند که انجام شدنی نیست به بعد از رحلت ایشان واگذار کردند.

 

نخستین حرکت منافقان بعد از رحلت پیامبر غصب خلافت بود

حجت الاسلام کرمی گفت: نخستین پروژه که منافقان بعد از رحلت پیامبر(ص) انجام دادند ستون اسلام خلافت را گرفتند و عموم مردم را از جای خود منحرف کردند در دومین پروژه خود به گمرا کردن مردم پرداختن و انسان‌ها را به موجودات مسخ شده‌ای تبدیل کردند که با گذشته خود دیگر آن رابطه حقیقت را نداشتند و از مسائل معنوی به کلی فاصله گرفته بودند.

 

این محقق و پژوهشگر دینی با بیان اینکه وقتی خواص جامعه به انحنا کشیده شود و تکالیف خود را انجام ندهند توده مردم به سمت فرسایش کشیده می‌شوند ابراز داشت: جامعه دینی جامعه‌ای است که در آن نیک و بد در جای خود قرار دارد ولی اگر مدیران جامعه در امر به معروف و نهی از منکر کاستی نشان بدهند به طور خلاصه خود از اشرار باشند جامعه به سمت درستی و نیکی گام بر نخواهد داشت.

 

علت فساد جامعه وجود مدیران فاسد است

وی اضافه کرد: اگر مدیران جامعه فاسد باشند حتی اگر تمام مردم جامعه را انسان‌های نیک تشکیل داده باشد جامعه به سمت پلیدی کشیده خواهد شد.

 

حجت الاسلام کرمی گفت: آن چیزی که سبب بقا و ثبات مدیران فاسد در جامعه می‌شود مراقبت نکردن در لقمه، اقتصاد و دارایی خود است در این صورت انسان در مسیر صحیح حرکت نخواهد کرد و چشم و گوش افراد کور و کر خواهد شد؛ در زمان امام حسین (ع) افراد جامعه شکم‌هایشان از حرام پر شده بود.

 

این محقق و پژوهشگر دینی معاویه را موسس جبر خواند و افزود: نخستین حرکت معاویه بعد از غصب خلافت دست‌کاری و هضم هنجارها و قوانین بود؛ معاویه موسس جبر و رفع مسؤولیت و تکلیف از مردم بود، وقتی به این مهم دست پیدا کرد مردم تمام اتفاقات را از خدا می‌دیدند و هیچ شکوه وشکاتی نمی‌کردند.

 

وی با اشاره به اینکه جامعه‌ای که در آن فساد جولان می‎‌دهد مردمانشان هم تحمل یک مدیر سالم را ندارد بیان داشت: در نهج البلاغه امام علی(ع)  به جامعه خود می‌فرماید «نه شما به درد من می‌خورید و نه من به درد شما»؛ جامعه به گونه‌ای به فساد کشیده شده بودکه تحمل مدیریت امام علی(ع) را نداشت.

 

حجت الاسلام کرمی اضافه کرد: انتخابات و رای گیری در جامعه امروزی نقش مهمی در انتخاب مدیر لایق و رشد جامعه دارد.

 

این محقق و پژوهشگر دینی در پایان با بیان روایتی از پیامبر(ص) که خلافت بر معاویه و فرزندان آن حرام است و اگر معاویه را در منبر دیدید شکمش را پاره کنید ابراز داشت: مردم در مقابل معاویه بی تفاوتی نشان دادند خداوند آن‌ها را به حاکمی بدتر از آن یعنی یزید گرفتار کرد./9668/202/ب1

ارسال نظرات