۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۹۷۴۹۶
استاد حوزه علمیه قم:

توطئه‌ها و ریاکاری جبهه باطل برای تسلط بر جریان حق / کتاب مقتل سید بن طاووس مورد تأیید رهبر معظم انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مقدم به توطئه‌های جبهه باطل برای تسلط بر جریان حق اشاره کرد و گفت: جبهه باطل با روانشناسی فریبکارانه و به صورت ریاکارانه، چهره‌ای حق به جانب می‌گیرد و جریان حق را نادان و باطل معرفی می‌کند.
پرديسان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مقدم، استاد حوزه علمیه قم، بعد از نماز ظهر و عصر عاشورا در مسجد امام صادق(ع) منطقه پردیسان به مقاتل مشهور اشاره کرد و گفت: مصائب کربلا در مقاتل مختلفی بیان شده است که مقتل سید بن طاووس از همه سرشناس‌تر و مورد تأیید رهبر معظم انقلاب است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مشرف شدن سید بن طاووس به محضر امام زمان(عج) ابراز داشت: سید بن طاووس از علما و بزرگان جهان اسلام است که محضر حضرت مهدی(ع) رسیده است و در کتاب «اللهوف علی قتلی الطفوف» به مصائب اهل بیت(ع) در کربلا پرداخته است.

 

وی هدف ائمه اطهار(ع) را هدایت‌گری مردم خواند و تأکید کرد: امام حسین(ع) در کربلا بارها مردم را نصیحت کرده و برای آنها خطبه خواندند؛ زیرا زبان اهل بیت، زبان هدایت‌گری و تبلیغ است.

 

حجت الاسلام مقدم به جسارت‌ها و جنایت‌های دشمنان در کربلا اشاره و تصریح کرد:‌ جبهه باطل در طول تاریخ به صورت ناجوانمردانه با جریان حق مقابله کرده است؛ چنان که دشمنان در کربلا نیز ناجوانمردانه و ددمنشانه در مقابل امام حسین(ع) ایستادند.

 

وی افزود: افراد فرومایه‌ای همانند شمر و عمر سعد، چند بار برای این که موعظه و پیام امام حسین(ع) به گوش لشکریان نرسد، با سوت و هلهله، سخنان ایشان را قطع کردند و با کنایه و مسخره کردن، چهره حق به جانب می‌گرفتند.

 

استاد حوزه علمیه قم به توطئه‌های جبهه باطل برای تسلط بر جریان حق اشاره کرد و یادآور شد: جبهه باطل با روانشناسی فریبکارانه و به صورت ریاکارانه، چهره‌ای حق به جانب می‌گیرد و جریان حق را نادان و باطل معرفی می‌کند.

 

وی گفت: امام حسین(ع) تا آخرین لحظات، مردم را به حق دعوت کرده و حجت را بر آنها تمام کردند؛ اما دلیل عدم پذیرش حق از سوی دشمنان و لشکریان یزید را لقمه حرام دانسته و فرمودند «فَقَدْ مُلِئَتْ بُطُونُکُمْ مِنَ الْحَرَامِ».

 

حجت الاسلام مقدم با اشاره به ظلم امروز دشمنان در حق اسلام و مسلمانان افزود:‌ دشمنان برای نابودی اسلام به هر اقدامی دست می‌زنند و در مقابل حق‌خواهی و حق‌طلبی می‌ایستند، بنابراین ما باید به وظیفه و تکلیف خود برای دفاع از حق عمل کنیم./908/پ202/س

ارسال نظرات