۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۲۹۷۵۳۷

آفتاب در مصاف؛ کامل‌ترین مجموعه گفتارهای عاشورایی رهبر انقلاب + دانلود

خبرگزاری رسا ـ نسخه الکترونیکی «کتاب آفتاب در مصاف؛ درس‌های عاشورا» با موضوع رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره عاشورا از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.
 کتاب آفتاب در مصاف؛ درس‌هاي عاشورا

به گزارش خبرگزاری رسا، نسخه الکترونیکی «کتاب آفتاب در مصاف؛ درس‌های عاشورا» از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.

 

این کتاب، رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب در موضوع درسهای عاشورا است که به دور از هرگونه دخل و تصرف در کلام معظم‌له و تنها با نمایه‌زنی و تیتربندی مطالب گردآوری و تدوین شده است.

 

علاقه‌مندان به حوزه‌ کتاب می‌توانند از طریق پایگاه اصلاع‌رسانی انتشارات انقلاب اسلامی نسخه الکترونیکی این کتاب را دریافت کنند.

 

لازم به توضیح است که این اثر، یکی از آثار موضوعی است که از کتاب مرجع «آفتاب در مصاف» استخراج گردیده است. این اثر مرجع؛ مشتمل بر تمامی بیانات رهبری از سال 1357 تا سال 1390 در مورد سرور و سالار شهیدان، امام حسین علیه السلام است.



فرازی کتاب از کتاب درس‌های عاشورا

 

قیام اباعبدالله علیه السلام مصداق امر به معروف و نهی از منکر
آغار یا تغییر، نسبت به سلطان ظلم و جور؛ قدرتی که فساد می‌پراکند و دستگاهی که انسان‌ها را به سمت نابودی و فنای مادّی و معنوی می‌کشاند. این دلیل حرکت حسین‌بن‌علی علیه السلام است که البته این را مصداق امر به معروف و نهی از منکر هم دانسته‌اند؛ که در باب گرایش به تکلیف امر به معروف و نهی از منکر، به این نکات هم باید توجه شود.


می­توانیم این‌طور جمع‌بندی کنیم، بگوییم: امام حسین علیه السلام قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامعه‌ی اسلامی، یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعه‌ی اسلامی است، انجام دهد.


این از طریق قیام و از طریق امر به معروف و نهی از منکر است؛ بلکه خودش یک مصداق بزرگ امر به معروف و نهی از منکر است. البته این کار، گاهی به نتیجه‌ی حکومت میرسد؛ امام حسین علیه السلام برای این هم آماده بود.

«وَ إِنّمَا خَرَجتُ لِطَلَبِ الإِصلَاحِ فِی اُمَّةِ جَدِّی» عنوان این کار، همین اصلاح است؛ میخواهم اصلاح کنم.

 

برای دریافت نسخه الکترونیکی کتاب «آفتاب در مصاف؛ درس‌های عاشورا»  اینجا را کلیک کنید./998/د102/ق 

 

منبع: انتشارات انقلاب اسلامی

ارسال نظرات