۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۲۹۷۶۹۴
استاد حوزه و دانشگاه تشریح کرد؛

روش های پاسخ گویی به شبهات وهابیت

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روش های پاسخ گویی به شبهات وهابیت اشاره کرد و گفت: شبهه حرف باطلی است که شبیه حق است، شبهه مغرضانه مطرح می شود و خیرخواهانه نیست، تفکرات وهابیت اختراعی و یک بدعت است.
روش های پاسخ گویی به شبهات وهابیت روش های پاسخ گویی به شبهات وهابیت روش های پاسخ گویی به شبهات وهابیت روش های پاسخ گویی به شبهات وهابیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر مرادی، استاد حوزه و دانشگاه، عصر امروز در کارگاه پاسخ گویی به شبهات وهابیت که در سالن اجتماعات مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی برگزار شد، به بررسی روش های پاسخ گویی به شبهات وهابیت پرداخت.

 

وی به تفکرات باطل وهابیت اشاره و ابراز کرد: ریشه تفکر وهابیت به قرن 8 بر می گردد و در قرن 12 ساخته شده است، بنابراین در زمان پیامبر اکرم(ص) اثری از افکار وهابیت نبوده است و اختراعی و یک بدعت است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به شبهات وهابیت اشاره کرد و گفت: شبهاتی که وهابیت بر علیه شیعه مطرح می کنند، به شبهات مشترک و اختصاصی تقسیم می شوند؛ شبهات مشترک، شبهاتی است که بین اهل تسنن و وهابیت مشترک است.

 

حجت الاسلام مرادی افزود: شبهاتی که فقط وهابیت مطرح می کند، شبهات اختصاصی نامیده می شود، شبهات اختصاصی را فقط وهابی ها مطرح می کنند و اهل تسنن با آن ها هم فکر و هم دست نیستند به طور نمونه وهابیت این شبهه را مطرح می کند که چرا شیعیان برای مزار ائمه(ع) بارگاه درست می کند، این شبهه هم برای شیعیان و هم برای اهل تسنن مضر است و هر دو باید پاسخ گوی این شبهه باشند. 

 

اسلام با مجاهدت و تبلیغ علما رشد کرده است
این کارشناس مذهبی افزود: در واقع سنی ها به نحوی مورد هجوم وهابیت هستند و صدمه می بینند؛ چرا که هم شیعیان بر روی مزار ائمه اطهار(ع) گنبد درست می کنند و هم اهل تسنن بر روی قبور، بارگاه درست می کنند؛ ابو حنیفه بارگاه دارد و اهل تسنن آن جا را زیارت می کنند.

 

وی به چند مورد از شبهات اختصاصی وهابیت اشاره و ابراز کرد: وهابیت این شبهه را مطرح می کند که توسل بدعت است، تبرک جویی بدعت است، زیارت قبور بدعت است، در حالی که سنی ها قبر پیامبر اکرم(ص) را زیارت می کنند و آن را سنت می دانند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به خطرات و مضرات بدعت اشاره کرد و گفت: بدعت، چیزی است که در دین نبوده است و چون سابقه در دین ندارد به آن بدعت گفته می شود.

 

حجت الاسلام مرادی افزود: اسلام دین منطق و استدلال است، اسلام با مجاهدت علمی علمایی چون شیخ مفید رشد کرده است علمای اسلام امامت را از قران اثبات می کردند؛ از این رو تفکر شیعه با اجبار و زور مخالف است.

 

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: شبهه حرف باطلی است که شبیه حق است، شبهه مغرضانه مطرح می شود و خیرخواهانه نیست. بهترین دفاع هجوم است؛ از این رو باید با ابزار تهاجم به مقابله با شبهات وهابیت و دفاع از شیعه پرداخت./1309/202/ب1

ارسال نظرات