۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۲۹۷۹۸۴
مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه مطرح کرد؛

شیوه زندگی اهل بیت بهترین الگو برای سبک زندگی/ عدم شناخت هویت، دلیل تمایل به سبک زندگی غربی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه( س) با اشاره به جامعیت سبک زندگی اسلامی، گفت: کسانی که به سبک زندگی غربی متمایل می شوند، داشته ها و شخصیت درون خود را درک نکرده اند و گرفتار زرق و برق غربی می شود و آن نیز آن ها را راضی نخواهد کرد.
 سبک زندگي اسلامي

خانم سکینه نیک مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه( س)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزار رسا در مشهد، با بیان این که در سبک زندگی اسلامی باید به قرآن و سنت توجه شود، گفت: ما باید نحوه زندگی خود را باید بر اساس زندگی و سیره پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) تنظیم کنیم.

 

وی افزود: رفتار زندگی ما باید بر اساس آیات الهی باشد و به سیره قولی و عملی اهل بیت توجه داشته باشیم؛ هدف نهایی ما رضایت خداوند باشد و باید و نبایدها و خوب و بدهایی که در زندگی انتخاب می کنیم، حاصل آن رضایت خدا و اهل بیت (ع) باشد.

 

نیک سبک زندگی اسلامی را مدل جامع، با برنامه، با روش، با انگیزه و نیت درست دانست و تصریح کرد: اگر در سبک زندگی که خداوند بیان می کند نه تنها ضد جامعه نیست بلکه به عدالت کامل است.

 

کسانی که به سبک زندگی غربی متمایل می شوند، داشته ها و شخصیت درون خود را درک نکرده اند

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه( س) با بیان این که کسانی که سبک زندگی غربی را انتخاب می کنند، دچار بحران هویت هستند، تصریح کرد: کسی که خود را بشناسد و این که از کجا و برای چه آمده و به کجا می رود، نفس خود را بشناسد و اصول دین و شیعه را بشناسد در این صورت سبک زندگی غربی پاسخگوی نیازهای وی نخواهد بود.

 

وی در ادامه به سبک زندگی غربی اشاره و اظهار کرد: مهمترین هدف برخی از افراد در انتخاب هنجارها و باید و نباید ها، تحصیل رضایت جامعه است.

 

نیک با اشاره به این که غرب در برابر اسلام چیزی ندارد، گفت: بهترین روانشناسان و نظریه پردازان غربی در بحث اخلاق و سبک زندگی در برابر پیامبر اکرم(ص) سر تعظیم فرو کرده اند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه( س) خاطرنشان کرد: کسانی که به سبک زندگی غربی متمایل می شوند، داشته ها و شخصیت درون خود را درک نکرده اند و گرفتار زرق و برق غربی می شود و آن نیز آن ها را راضی نخواهد کرد.

 

لزوم معرفت افزایی و شناخت معارف دینی

وی در ادامه با اشاره به ایام عزاداری سیدالشهدا و فرصت های تبلیغی ویژه، گفت: باید از این فضا استفاده بهینه شود و مبلغین تنها به جنبه احساسی در برنامه های عزاداری نپردازند بلکه سعی در معرفت افزایی و شناخت و شناساندن معارف دینی داشته باشند.

 

نیک با تأکید بر شناخت و معرفت افزایی در جامعه ، گفت: آن چه محرم و صفر را زنده نگه داشته احساس نبوده بلکه با بحث معرفت افزایی می توان آن را زنده کرد  و باید با استفاده از این فضا سیره و روش زندگی اهل بیت را بیان کنیم.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) خاطرنشان کرد: در زیارت عاشورا بیان می کنیم که شیوه زندگی و مرگ ما را مطابق با امام حسین(ع) باشد و حال آن که بیشتر از نحوه شهادت ایشان اطلاع داریم و به اخلاق، رفتار، ایثار، گذشت و برنامه های آموزنده  زندگی ایشان شناختی نداریم.

 

شیوه زندگی اهل بیت (ع) بهترین الگو برای سبک زندگی

وی افزود: هنوز در جامعه در بحث های معارف، اسلام شناسی، امام شناسی و اصول شیعه مشکل داریم که باید به این امر توجه شود.

 

نیک با بیان این که 255 سال سیره اهل بیت از زمان پیامبر اسلام (ص) تا امامان طول کشید، گفت: این سیر طولانی برای ما درس است که هر کدام با توجه به شرایط بهترین روش را ارائه دادند و با بررسی روش های آن ها می توان نمونه آن را برای امروز به کار برد.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه( س) شیوه زندگی اهل بیت (ع) را بهترین الگو برای زندگی بیان و اظهار کرد: حتی دشمنان اهل بیت از قبیل معاویه و یزید به عدالت و مدیریت اهل بیت اذعان داشتند بنابراین باید از این ظرفیت و فیض الهی استفاده کرد و در بحث های اخلاق اسلامی، اقتصادی، سیاسی، علمی، اجتماعی و فرهنگی به عنوان الگو قرار گیرد./1310/302/ب3

ارسال نظرات