۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۹۸۰۹۸
اردن:

رژیم صهیونیستی حق نصب دوربین در مسجد الاقصی را ندارد

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف اردن در گفت وگو با روزنامه «الدستور» این کشور افزود: رژیم صهیونیستی هیچ گونه حقی در نصب دوربین در مسجد الاقصی ندارد، چرا که مسؤول اصلی آن وزارت اوقاف اردن است.
قدس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هایل عبدالحفیظ داود وزیر اوقاف اردن گفت: نصب دوربین ها در مسجد الاقصی زیر نظر اداره اوقاف اردن انجام می گیرد و هیچ گونه ارتباطی با رژیم غاصب صهیونیست ندارد.


داود با در ادامه افزود: نصب این دوربین ها کار چندان آسانی نیست و یک شبه حاصل نمی شود.


وزیر اوقاف اردن افزود: کنترل مسجد الاقصی به صورت شبانه روزی و از طریق شبکه های اینترنتی به همان شیوه ای که مسجد الحرام در مکه و مسجد النبی در مدینه کنترل می شود، انجام خواهد شد تا همه وقایعی که در این مکان ها در جریان است در اقصی نقاط جهان پخش شود و هر بیننده ای بتواند در هر ساعتی از شبانه روز حوادث قدس و مسجد الاقصی را پیگیری کند.


این سخنان درحالی صورت می گیرد که چندی پیش، پلیس رژیم صهیونیستی مانع آن شد تا کارمندان اداره اوقاف اردن که مسؤولیت مدیریت بیت المقدس را به عهده دارند در مسجد الاقصی دوربین نصب کنند.


اردن طی قرارداد سال 1994 میلادی با رژیم صهیونیستی معروف به وادی عربه ، تولیت مسجدالاقصی را برعهده دارد.


از سوی دیگر درگیری های امروز سه شنبه نظامیان رژیم صهیونیستی با فلسطینیان معترض 40 فلسطینی در مناطق مختلف کرانه غربی بازداشت شدند.


از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین نیز امروز (سه شنبه) اعلام کرد: با شهادت سه فلسطینی دیگر در درگیریهای مناطق اشغالی تعداد شهدای انتفاضه قدس به 61 شهید و دو هزار و120 زخمی طی 26 روز انتفاضه رسیده است./982/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات