۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۹۸۳۲۳

جنبش فتح خواستار حل مسأله فلسطین براساس مذاکرات مشابه هسته‎ای ایران شد

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در گفت‌وگویی درخواست کرد موضوع فلسطین با برگزاری مذاکراتی بین‌المللی شبیه به مذاکراتی که با ایران انجام شد، حل شود نه اینکه فقط آمریکا واسطه مذاکرات باشد.
نبيل شعث، عضو کميته مرکزي جنبش فتح

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نبیل شعث، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در گفت‌وگویی با وبگاه خبری «دنیا الوطن» خواستار حل مسأله فلسطین بر پایه مذاکراتی مانند مذاکره با ایران شد.

 

شعث گفت: مذاکرات (برای حل مسأله فلسطین) باید بر پایه یک نشست بین‌المللی مانند آنچه  درباره ایران انجام شد، صورت بگیرد و از طریق آمریکا نباشد؛ باید تمام طرح‌های شهرک سازی اسرائیلی بدون قابلیت بازگشت پایان یابد، زمانی مشخص برای پایان اشغالگری اسرائیلی در کرانه باختری و نوار غزه تعیین شود و اسرای گروه چهارم بر اساس توافق «اسلو» آزاد شوند؛ اینها شروط بازگشت به میز مذاکره (برای سازش) است و می‌دانم آمریکا و اسرائیل هرگز با آن موافق نخواهند بود اما ما تاکید می‌کنیم که بدون این شروط بازگشتی به مذاکرات وجود نخواهد داشت.

 

وی در سوالی درباره قیام کنونی قدس گفت: دوست ندارم که از اصطلاح «خیزش» (هبه) برای تحرکات کنونی استفاده کنم به نظر من این تحرکات، انتفاضه سوم است.

 

وی درباره هدف تشکیلات خودگردان از ادامه انتفاضه فعلی مانند انتفاضه اول و دوم گفت: هر انتفاضه‌ای اشکال و اسالیب ویژه خود را دارد ما روش‌های مردمی مسالمت‌آمیز را ترجیح می‌دهیم اما ما تعیین کننده همه چیز در انتفاضه کنونی نیستیم ؛ این انتفاضه طرح رسمی تشکیلات، فتح یا حماس نیست بلکه انتفاضه‌ای مردمی بر اثر به جوش آمدن آنها از ظلم صهیونیست‌هاست.

 

شعث تصریح کرد: هدف طولانی‌مدت انتفاضه پایان شهرک‌سازی اسرائیلی به ویژه در قدس، ایجاد دولت مستقل فلسطینی با پایتختی قدس است و هدف نزدیک آن ایستادن در برابر رژیم اشغالگر و تعرض‌های آن به مسجدالاقصی و مقدسات و ایستادگی در برابر توطئه آنها که از شهرک‌سازی به عنوان یک سلاح برای اشغال بیشتر کرانه باختری و قدس استفاده می‌کنند، است.

 

انتفاضه قدس یک ماه است که آغاز شده و تا کنون 64 شهید داشته است./994/ب102/د

ارسال نظرات