۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۹۸۳۶۵
استاد حوزه و دانشگاه تبیین کرد؛

زیبایی‌آفرینی اهل بیت در واقعه کربلا

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه به زیبایی‌های واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع)، حضرت علی اکبر(ع) را به عنوان نخستین فرد از بنی هاشم به میدان فرستادند و این یکی از زیبایی های واقعه عاشورا است که امام حسین(ع) ابتدا فرزند خود را به میدان فرستادند.
کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم حیدری، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های در سایه سار رضوان که در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار شد به زیبایی های واقعه کربلا پرداخت.

 

وی ابراز کرد: واقعه عاشورا، یک روی سیاه و یک روی سفید دارد، ما نباید فقط روی سیاه آن را ببینیم؛ بلکه روی سفید آن که  ایثار و گذشت است، نیز باید نمود پیدا کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: از امام رضا(ع) بخواهیم عزاداری های ما را قبول کند و دعا کنیم، امام زمان(عج) که منتقم اصلی سید الشهدا(ع) هستند، تشریف بیارند.

 

حیدری با طرح این پرسش که می دانید امام زمان(عج) از چه کسانی انتقام می گیرد؟ اظهار کرد: این گونه نیست که بگوییم مختار انتقام گرفت و دیگر نیازی به انتقام از قاتلان اهل بیت(ع) نیست، امام زمان(عج) از کسانی انتقام می گیرند که سرنخ تمام ظلم ها دست آن ها بود، ایشان از عوامل سقیفه بنی ساعده نیز انتقام خواهند گرفت.

 

عاشورا، درس مقاومت و شجاعت را به بشریت آموخت

استاد مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد گفت: امام زمان(عج) از کسانی که به خاندان اهل بیت(ع) ظلم کردند، انتقام می گیرند. حتی امام زمان(عج) از ذریه قاتلان امام حسین(ع) که راضی به کار اجداد و پدران خود هستند انتقام می گیرند.

 

وی با اشاره به این که واقعه عاشورا، درس مقاومت و شجاعت به ما می دهد، ابراز کرد: حضرت زینب(س) زمانی که وارد کاخ ابن زیاد ملعون شدند، ابن زیاد بخاطر این که می خواست نمک به زخم حضرت زینب(س) بزند، گفت چه دیدی از کربلا؟ ابن زیاد فکر کرد، حضرت زینب(س) گریه و شکایت می کند از اسیر شدن، اما حضرت زینب(س) با غرور و افتخار فرمودند:« ما رأیت الاّ جمیلا».

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: معنای این سخن حضرت زینب(س) این است که خداوند امری را برای ما مقدر کرده یود و ما نیز تسلیم شدیم و راضی به رضای خداوند بودیم و این عین زیبایی است.  

 

حیدری با اشاره به این که رفتارهای امام حسین(ع) در واقعه عاشورا، درسی عبرتی است برای تمام آزادگان جهان تا قیامت، افزود: امام حسین(ع) در روز عاشورا، هیچ گاه از خداوند تقاضای باران نکردند و از معجزه امامت و امور خارق العاده و معجزه آسا بهره نبردند؛ چرا که راضی به آن چه بودند که خداوند متعال مقدر کرده یود،

 

امام حسین(ع) تسلیم و راضی به مقدرات خداوند بودند

استاد مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد گفت: ما نیز با الگو گیری از امام حسین(ع) باید راضی باشیم به آن چه خداوند برای ما مقدر کرده است؛ از این رو می بایست در برابر سختی ها مقاوم باشیم و جزع و فزع نکنیم و تسلیم باشیم به مقدرات الهی.

 

وی به زیبایی آفرینی اهل بیت(ع) در واقعه عاشورا اشاره و ابراز کرد: امام حسین(ع) حضرت علی اکبر(ع) را به عنوان اولین فرد از بنی هاشم به میدان فرستادند و این یکی از زیبایی های واقعه عاشورا است که امام حسین(ع) ابتدا فرزند خود را به میدان فرستادند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با خاطر نشان کردن این که حضرت علی اکبر(ع) شبیه ترین فرد به پیامبر اکرم(ص) بود، افزود: وقتی حضرت علی اکبر(ع) به سمت دشمن رفت، امام حسین(ع) چهره به آسمان گرفتند و فرمودند:«اَللّهُمَّ اشْهَدْ عَلی هؤُلاءِ الْقَوْمِ فَقَدْ بَرَزَ اِلَیْهِمْ غُلامٌ اَشْبَهُ النّاسِ خَلْقاً وَ خُلْقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسُولِکَ کُنّا اِذَا اشْتَقْنا اِلی نَبِیِّکَ نَظَرْنا اِلی وَجْهِهِ.»./1309/202/ب2

ارسال نظرات