۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۲۹۸۵۰۶
استاد حوزه علمیه:

فرهنگ غرب انسان را محدود به شخصیت خود تربیت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی گفت: فرهنگ غرب انسان را محدود به شخصیت خود تربیت می کند ما می توانیم با ادبیات جهانی کار جهانی انجام بدهیم و تاثیری جهانی دریافت کنیم.
فرهنگ غرب انسان را محدود به شخصیت خود تربیت می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام پناهیان، کارشناس مذهبی شامگاه چهارشنبه در مراسمی که به مناسبت دهه دوم محرم در دانشگاه هنر برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از روش های تربیت انسان در جامعه اسلامی، تربیت به واسطه احساس کرامت انسانی است اظهار داشت: روش تربیتی می تواند جامعه پذیر باشد که یک پشتوانه قوی فرهنگی و تربیتی بسیار تاثیر گذار مولد آن باشد.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه فرهنگ غرب انسان را کوچک و حیوان تربیت می کند، افزود: فرهنگ غرب  خوی خودخواهی را در انسان تقویت می کند و هدفش تئوریزه کردن خودخواهی در جامعه است. فرهنگ خودخواهی سبب می شود انسان به منافع خویش اهمیت بدهد وانسان را پست تربیت می کند.

 

وی تصریح کرد: انسان باید مراتب بندگی خدا را یک به یک با موفقیت پشت سر بگذارند، حیف است که درگیر جزئیات فردی بشویم و از عزمت خداوند غافل شویم، ما زمینه کهکشانی شدن را در وجودمان داریم، انسان نیازمند یک روش تربیتی مناسب مذهبی در مراتب بندگی است.

  

وی در ادامه افزود: کرامت انسانی که یک اصل تربیتی است در جامعه فعلی ما بسیار کم رنگ شده است، ما نیازمند این هستیم که خود و دیگران را به اصل تربیتی دینی موثر ترقیب کنیم، این ویژگی تربیتی موثر می تواند زمینه ای برای جهانی شدن انسان بوجود آورد، ما نیازمند اصول تربیتی دینی فراجهانی هستیم، انسان در جهان بینی خود و جامعه خود نیازمند ایجاد تحولی حهانی است.


جهان بینی دینی محصول نگاه کلان دینی است

وی با اشاره به روایتی از علی(ع) در خصوص اهمیت ارزش والای انسانی بشر،‌ابراز کرد: قیمت شما بیشتر از این ها است به کمتر از بهشت راضی شوید.


این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه جهان بینی دینی یکی از سطوحی از تعالیم دینی بشر است و باید به سطوح تعالیم دینی خود نگاه کلان داشته باشیم افزود: تعالیم دینی یک سطح از معرفت دینی است و این آموزه دینی بایستی با عمل به نکات دینی زمنیه ای برای افزایش معرفت دینی برای انسان فراهم کند.

 

وی در ادامه افزود: دین اسلام معارف و نکات دینی زمینه ای برای انتقال مفاهیم دینی فراهم می کنند ولی بخش عمده ای از ضعف های سخنران های مذهبی هستند، کارشناسان مذهبی بخشی از نقاط ضعف شخصیتی خود را در قالب آیات و روایات به مستمع منتقل می کند.


حماسه امام زمان، حماسه منطقه ای نیست فراجناحی است

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه ما در آستانه جهانی شدن هستیم، حماسه آخرالزمان حماسه منطقه ای نیست بلکه فرا جهانی است افزود: حماسه سازان آخرالزمان اهل دیدن چشم انداز هستند، ما نیازمند آن هستیم که جهان را در معرض جهانی شد قرار دهیم، ما می خواهیم جهان را در اختیار صاحب الزمان قرار دهیم، ما در شرایط کاملا جدید به سر می بریم، یکی از پیش زمینه های آن سعه صدر است.

 

حجت الاسلام پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ غرب انسان را محدود به شخصیت خود تربیت می کند ما می توانیم با ادبیات جهانی کار جهانی انجام بدهیم و تاثیری جهانی دریافت کنیم، جهانی شدن سبب می‌شود انسان حرف حق را با اقتدار به جهان بیان کند، ما زمانی می توانیم تحلیل فرا جناهی داشته باشیم که مجهز به ادبیات جهانی باشیم، با ادبیات جناحی نمی شود کار جهانی انجام داد و تاثیر جهانی گذاشت./817/202/ب1

 

ارسال نظرات