۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۹۸۷۳۰

حماس بر لزوم تقویت وحدت ملی برای حمایت از انتفاضه قدس تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ یک مقام بلند پایه جنبش مقاومت اسلامی "حماس" خواستار یکپارچگی ملی برای حمایت از انتفاضه قدس شد و بر لزوم پایبندی به گزینه مقاومت در سراسر فلسطین تاکید کرد.
زهار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمود الزهار از رهبران جنبش حماس امروز در جریان ایراد خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع عمری در شهر غزه تاکید کرد: انتفاضه قدس موجب احیای اعتبار و جایگاه آرمان فلسطین شد، این اقدام پس از آن صورت گرفت که مذاکرات سازشکارانه تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی لطمه های فراوانی به آن زد.

 

وی تصریح کرد: انتفاضه قدس تمامی توطئه های شوم دشمن صهیونیستی در زمینه تقسیم مکانی و زمانی مسجد الاقصی را به شکست کشاند.

 

وی ضمن انتقاد شدید از توافقات صورت گرفته میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در مورد مسجد مبارک الاقصی، تاکید کرد: انتفاضه قدس در میان ملت فلسطین ریشه دوانیده است؛ به نحوی که تحلیل های کارشناسان صهیونیستی حکایت از آن دارد که 80 درصد شهرک نشینان صهیونیست از بیم ترس و وحشت ناشی از شکل گیری انتفاضه از منازل خود خارج نمی شوند. 


این مقام بلند پایه حماس توضیح داد: انتفاضه قدس همچنان ادامه دارد و نمی دانیم کی به پایان می رسد، همه ما بر این باوریم که بر دشمن صهیونیستی پیروز خواهیم شد، چرا که حق تعالی وعده آن را داده است.

 

الزهار خطاب به تمامی نقش آفرینان در انتفاضه قدس گفت: به شهرک نشینان صهیونیست اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندهید، جان کری و هیچ کس دیگر حق ندارد در مورد اقامه نماز مسلمانان در مسجد الاقصی تصمیم گیری کند، ما هرگز به یهودیان اجازه ورود به این مکان مقدس را نخواهیم داد.

 

وی اظهار داشت: ملت فلسطین به زوی تمامی اراضی اشغالی را از چنگال صهیونیست های غاصب آزاد خواهد کرد.

 

وی تاکید کرد: مقابله با اشغالگران صهیونیست یک دستور قرآنی است، مقاومت در فلسطین ریشه در باورهای دینی دارد.

 

این مقام بلند پایه حماس تصریح کرد: مقاومت در جای جای فلسطین جریان دارد و نیروهای مقاومت به فعالیت های مبارزاتی خود در سراسر فلسطین ادامه می دهند، هر کس گمان می کند مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست فقط محدود به نوار غزه بوده، سخت در اشتباه است.

 

زهار توضیح داد: در فلسطین دو برنامه وجود دارد، یکی مذاکره است که طرفداران آن گمان می کنند در سایه سازش می توان اشغالگران صهیونیست را از سرزمین فلسطین بیرون راند، دیگری برنامه مقاومت است، این برنامه خاستگاه قرآنی دارد./982/ب101/د

ارسال نظرات