۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۲۹۹۲۱۸

نشست هم‌‌اندیشی مسؤولان جشنواره فیلم اشراق و مدیران اداره کل پژوهش‌های صدا و سیما برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ در نشستی مشترک میان مسئولان جشنواره فیلم اشراق و مدیران ارشد اداره کل پژوهش های اسلامی صدا و سیمای قم، راهکارهای همکاری میان جشنواره فیلم اشراق و اداره کل پژوهش‌های صدا و سیمای قم بررسی شد.
جشنواره فيلم اشراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست هم اندیشی مسؤولان جشنواره فیلم اشراق با مدیران ارشد اداره کل پژوهش های اسلامی صدا و سیمای قم با حضور ابراهیم شفیعی سروستانی، احمد اسفندیار و برخی دیگر از مدیران اداره کل پژوهش های اسلامی و دبیر اجرایی جشنواره فیلم اشراق جناب آقای دکتر محمد شکیبا دل و دکتر مهدی بهرامی مسؤول نشست‌های جشنواره فیلم اشراق برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش شکیبا دبیر اجرایی جشنواره در آغاز این نشست همفکری از جشنواره‌ی سوم و چشنواره‌های گذشته گزارشی ارائه کرد و عنوان کرد: مهمترین هدف برگزاری جشنواره فیلم اشراق نمایش دین و مخصوصا حوزه‌های علمیه و طلاب در سینما و تلویزیون و دیگر رسانه‌ها است. ما تلاش می کنیم با برگزاری این جشنواره جای خالی این مقوله را هم در سینما و هم در حوزه نشان دهیم و به نوعی از فیلم سازانی که وارد این عرصه می‌شوند تقدیر کنیم و همچنین دیگر فیلم سازان را برای ورود به این عرصه تشویق کنیم.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش پژوهشی یکی از بخش‌های جدیدی است که در جشنواره سوم اضافه شده است و اداره کل پژوهش‌های اسلامی صدا و سیمای قم سال‌هاست در این عرصه فعالیت دارد و پژوهش‌های خوبی انجام داده است شایسته بود که از تجربیات این مرکز در این امر استفاده شود و همچنین از پژوهشگران محترم این مرکز دعوت شود تا در جشنواره سوم اشراق شرکت کنند.

 

در ادامهابراهیم شفیعی سروستانی با ابراز خوشحالی از برگزاری این نشست همفکری و همچنین برگزاری سومین جشنواره فیلم اشراق به لزوم هماهنگی و ارتباط موثر سازمان‌ها و نهادهایی که در عرصه سینمای دینی فعالیت می‌کنند اشاره کرد و عنوان کرد که این جلسات می‌تواند آغاز خوبی برای ایجاد این چنین هماهنگی‌هایی در حوزه باشد.

 

 شفیعی اظهار کرد: اداره کل پژوهش های اسلامی صدا و سیما آماده همکاری با جشنواره اشراق در حوزه‌هایی که امکان این همکاری وجود دارد می‌باشد.

 

وی با اشاره به اهمیت برگزاری‌ نشست‌های علمی در طول برگزاری جشنواره برای همکاری در برگزاری نشست‌های مختلف در محل اداره کل یا مکان های دیگر اعلام آمادگی کرد./998/د102/ق 

منبع: جشنواره فیلم اشراق

ارسال نظرات