۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۲۹۹۲۵۵
مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر تبریز:

دشمن شناسی از ملزومات بصیرت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ناصری با اشاره به اهمیت شناخت دشمن و شیوه های نفوذ آن، گفت: دشمن شناسی از ملزومات بصیرت و دید نافذ در شناخت حق از باطل است.
حجت الاسلام ناصري

حجت الاسلام صمد ناصری مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر دشمن شناسی و آشنایی با شیوه های نفوذ و هجمه دشمن، اظهار داشت: طلاب و روحانیت به جهت دارا بودن شأن هدایت گری جامعه نیازمند بصیرت و دید نافذ در مسائل به ویژه شناخت دشمن است.


وی دشمن شناسی و شناخت صحیح عرصه اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و افزود: شناخت شرایط اجتماعی و مشکلات فرهنگی و دارا بودن عمق تحلیلی نسبت به مسائل روز لازم است، روحانیت و طلاب باید بتواند با شناخت سره از ناسره، حق از باطل هدایت فکری جامعه را بر عهده بگیرند.


این استاد حوزه علمیه تبریز، با اشاره به خطر نفوذ فرهنگی و فکری دشمن در جامعه، تصریح کرد: دشمن با ماهیت شیطانی و در نتیجه شیوه های شیطانی در نبرد حق و باطل تلاش دارد تا سیرت الهی و حق نظام و ملت ایران را تغییر دهد و در جهت اهداف شوم خود قرار دهد.


وی با اشاره به تمدن شیطانی غرب کشور های استعماری، تأکید کرد: دشمن تلاش دارد با چهره‌ای بزک کرده، زشتی ها را در برابر نفس انسانی و جامعه دینی زینت بخشد و از این رهگذر زشتی ها و منکرات را در اجتماع مسلمانان گسترش و اشاعه دهد.


مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز با اشاره به وظیف روحانیت و حوزه های علمیه، ابراز داشت: حوزه های علمیه با توجه به رسالت هدایت فکری و عملی جامعه باید تلاش کنند تا دشمن از طرق شیطانی و با بت تکنولوژی و پیشرفت علمی مردم را منحرف نکنند.


وی، با بیان این‌که طلاب باید با دیدن خلاء ها در جهت تقویت بنیه علمی و اعتقادی خود گام برداند، ادامه داد: دشمن نمی تواند در برابر اراده های پولادین جوانان مؤمن کاری از پیش برد، طلاب باید در کنار تقویت ایمانی خود، سطح علمی خود را نیز ارتقاء بخشند.


امام جمعه خسرو شهر پژوهش در محور ها و موضوعات مبتلا به جامعه را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: پژوهش های حوزوی باید در جهت مسائل مورد نیاز جامعه جهت گیری پیدا کنند، بررسی راه های نفوذ شیطانی در میان امت اسلام در میان آیات و روایات بسیار با اهمیت است.


وی خاطر‌نشان کرد: تبیین درست عزاداری، بیان اهداف قیام امام حسین(ع) و سبک زندگی ایشان از جمله  دیگر وظایف طلاب، روحانیون و مبلغین در ایام محرم است و عزاداری حضرت اباعبدالله بود، سبک زندگی حسینی نیز باید برای جامعه تبیین گردد./854/302/ب3

ارسال نظرات