۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۹۹۳۳۵

ظرفیت تولید 3.5 میلیون جلد کتاب در موسسه چاپ و انتشارات آستان‌قدس رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل موسسه چاپ و انتشارات آستان‌قدس رضوی، نشر معارف اسلامی و قرآن در جهان اسلام را به عنوان چشم‌انداز این موسسه معرفی کرد.
ظرفیت تولید 3.5 میلیون جلد کتاب در موسسه چاپ و انتشارات آستان‌قدس رضوی ظرفیت تولید 3.5 میلیون جلد کتاب در موسسه چاپ و انتشارات آستان‌قدس رضوی

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مسعود فرزانه، مدیرعامل موسسه چاپ و انتشارات آستان‌قدس رضوی، در شامگاه پنجمین روز از هفدهمین نمایشگاه کتاب مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه، پیرامون گزارش عملکرد موسسه چاپ و انتشارات آستان‌قدس رضوی در سالن ویژه معرفی کتاب و محصولات آستان‌قدس رضوی، اظهار کرد: چشم‌انداز این موسسه نشر معارف اسلامی و قرآن در جهان اسلام است.

 

وی در ادامه تشریح کرد: موسسه چاپ و انتشارات آستان‌قدس رضوی، بزرگ‌ترین و عالی‌ترین موسسه چاپ در کشور و حتی کشورهای اسلامی است که قابلیت چاپ در تیراژ میلیونی را دارد.

 

فرزانه با بیان اینکه مهم‌ترین عامل فروش یک کتاب کیفیت چاپ و تصویر آن است، تصریح کرد: وجود تجهیزات جدید و با آخرین فناوری‌های روز جهان در زمینه چاپ، سبب شده تا کیفیت طراحی در چاپ نیز ارتقا پیدا کند.

 

مدیرعامل موسسه چاپ و انتشارات آستان‌قدس رضوی با تاکید بر اینکه در این موسسه امکان چاپ تخصصی قرآن با استفاده از بهترین کاغذها وجود دارد، خاطرنشان کرد: اکنون حدود نیم میلیون قرآن با کاغذهای ویژه وارد عرصه چاپ و نشر شده است.

 

وی افزود: در سال‌های 91 تا 93 بالغ بر 500 عنوان کتاب با جلد سخت(هارد کاور)  و در مجموع کل سه سال تعداد 2100 عنوان کتاب با جلد نرم(شومیز)  توسط این موسسه چاپ شده است.

 

فرزانه با اشاره به اینکه کتاب ها با موضوعات علمی و مذهبی بیشترین موضوعات کتاب چاپ شده توسط این موسسه است، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 33 نوع قرآن با استفاده از خطوط خاص، ترجمه، نوع جلد، صحافی، تذهیب و کاغذ در اندازه های کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین توسط این موسسه به عرصه نشر و فروش رسیده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: فرآیند چاپ مصور قرآن کریم با خط ابراهیم سلطان، توسط این موسسه انجام شده است که در سال 92  به عنوان بهترین کتاب سال کشور انتخاب و تقدیر شد.

 

مدیرعامل موسسه چاپ و انتشارات آستان‌قدس رضوی، تصریح کرد: در آستان قدس علاوه بر ترجمه قرآن کریم به دو زبان انگلیسی و اردو در سطح بین‌المللی، 6 نفر از اساتید برجسته ترجمه قرآن کریم از جمله مرحوم الهی قمشه‌ای، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله رسولی محلاتی، غلامعلی حداد عادل و علی برائی (ترجمه انگلیسی) قرآن کریم را ترجمه کردند.

 

وی با اشاره به اینکه این موسسه ظرفیت تولید 3.5 میلیون جلد کتاب را دارد، خاطرنشان کرد: این موسسه با 60 میلیارد ریال اعتبار سرمایه‌گذاری برای گسترش چاپ صنعتی، امکان کیفیت مناسب نشر، بسته‌بندی کتاب و محصولات فرهنگی توسعه یافته است و 6 خط تولید نیز قرار است در آینده‌ای نزدیک به چاپخانه آستان‌قدس اضافه شود.

 

فرزانه، با بیان اینکه 100 نوع کاغذ مصرفی در این موسسه از واردات تامین می شود، افزود: حمایت از تولید داخلی در تامین مصالح مورد مصرفی نیز در دستور کار قرار دارد و با شرکت های زیربط در مشابه سازی و تولید متریال مذاکره و تفاهم کرده ایم.

 

وی میزان استفاده و بهره مندی از متخصصین داخلی را در صنعت چاپ موثر دانست و تصریح کرد: یکی از سرآمدترین و برترین اقدامات ما این است که بتوانیم با استفاده از تجهیزات، آموزش های مورد نیاز در عرصه فناوری های روز را در راستای برندسازی کشور به متخصصین داخلی بدهیم.

 

مدیرعامل موسسه چاپ و انتشارات آستان‌قدس رضوی، در پایان یاداورشد: تمام دانش جدید را در مراحل پیش از چاپ، چاپ، و پس از چاپ در ارتقا سطح کیفیت محصولات موسسه چاپ و انتشارات آستان‌قدس رضوی بکار گرفته تا از توانمندی های موجود بهره بریم.

 

وی نیز به اتمام رسیدن نشر قرآن بایسنقر را تا پایان سال نوید داد.

 

 

گفتنی است غرفه موسسه چاپ و انتشارات آستان‌قدس رضوی در هفدهمین نمایشگاه کتاب مشهد در سالن C هشت ضلعی قرار دارد./865/پ202/ق

ارسال نظرات