۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۲۹۹۵۲۰

چند خبر کوتاه از سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ ایجاد طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد شهرستان نیمروز، کمک نقدی 386 میلیون ریالی خیرین هامونی در محرم و برگزاری مراسم ویژه 13 آبان در 50 نقطه سیستان و بلوچستان اهم اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در زاهدان، علیرضا شهرکی، مدیر کمیته امداد نیمروز گفت: تاکنون 159 طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد شهرستان نیمروز اجرا شده است.

 

وی اشاره کرد: در شرایط فعلی منطقه سیستان با توجه به روند رو به رشد فقر و کاهش درآمد در یک منطقه که دارای بافتی اکثراً روستایی می باشد این نهاد مقدس با برنامه ریزی صحیح و اصولی با اجرای طرح های مختلف برای این معضل چاره اندیشی کرده است.

 

وی افزود: اولین قدم برای پیشرفت این خطه از کشور ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی در روستاها به عنوان مهمترین موضوع مورد توجه قرار دارد.

 

مدیر کمیته امداد نیمروز بیان کرد: ایجاد اشتغال پایدار در منطقه حداقل توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در طی این چند سال اخیر شاهد تغییرات قابل مشاهده در رفع معضل اشتغال جوانان بوده ایم.

 

شهرکی گفت: واکاوی و تجزیه تحلیل آنچه در گذشته انجام گرفته و شناسایی علل و عوامل موفقیت یا عدم موفقیت این برنامه ها و تلاش برای بهبود روندها برای جلوگیری از اتلاف بیشتر هزینه ها زمینه های ایجاد اشتغال را فراهم خواهد آورد.

 

وی با اشاره به ضرورت بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان، گفت: تاکنون 159 طرح اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد و 750 میلیون ریال در شهرستان نیمروز اجرا شده است.

 

کمک نقدی 386 میلیون ریالی خیرین هامونی در محرم
ناصر حاتمی مقدم، مدیر کمیته امداد هامون گفت: در ماه محرم خیرین نیکوکار با کمک نقدی به ارزش 386 میلیون ریال به ایتام مورد حمایت این نهاد مقدس نذر خود را ادا کردند.

 

وی اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان هامون 410 خانواده ایتام که مشتمل بر 942 نفر یتیم می‌باشد را تحت پوشش دارد.

 

وی افزود: کمک های خیرین نیکوکار به صورت های مختلف از قبیل صدقات، نذورات، ذبح گوسفند، جهیزیه و ... در اختیار این نهاد مقدس به منظور اهداء به ایتام قرار می گیرد تا علاوه بر رنج نبود پدر دغدغه سایر هزینه های خانواده را نداشته باشند.

 

مدیر کمیته امداد هامون گفت: در همین راستا در دهه اول محرم خیرین نیکوکار 748 کیلوگرم گوشت گرم گوسفندی و مقدار یک تن برنج و 2200 پرس غذای گرم گوشت گوسفندی به ارزش کلی 386 میلیون ریال در بین ایتام شهرستان هامون توزیع کرده اند.

 

حاتمی مقدم بیان کرد: این امر خداپسندانه علاوه بر اینکه در جهت گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری موثر است موجب توانمندی خانواده های فاقد سرپرست می شود.

 

برگزاری مراسم ویژه 13 آبان در 50 نقطه سیستان و بلوچستان
عباس صفدری، رئیس ستاد مراسم یوم الله 13 آبان در سیستان و بلوچستان گفت: در این خصوص تجمع مردمی ساعت 8 صبح چهارشنه در میدان آزادی زاهدان برگزار می شود و آغاز حرکت به سوی مصلی قدس در ساعت 9 صبح خواهد بود.

 

وی با اشاره به حضور سخنرانان کشوری در این مراسم افزود: دکتر عبدخدایی و مهندس افشار از مبارزان دوران انقلاب به عنوان سخنران دراستان حضور خواهند داشت.

 

وی تصریح کرد: راهپیمایی امسال با شعار مرگ بر استکبار که در راس آن شیطان بزرگ امریکا،انگلیس و اسرائیل است برگزار می شود.

 

صفدری خاطرنشان کرد: اهمیت موضوع استکبار ستیزی و پیگیری جریان حق جویی و حق طلبی توسط مسلمانان کاملا روشن است و نقش استکبارستیزی درفرهنگ اسلامی ما نیز ریشه در قرآن دارد.

 

رییس ستاد مراسم یوم الله 13 آبان در استان اظهار کرد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری مبارزه با استکبار تعطیل پذیر نیست و مبارزه با نظام سلطه همیشه باقی و برقرار خواهد بود.

 

صفدری با اشاره به اینکه اگر ما مبارزه با استکبار را متوقف کنیم تابع قرآن نیستیم بیان کرد: 13 آبان روزی تاریخی از تقویم معاصر ایران و یکی از بارزترین ویژگی های آرمانی و غیر قابل تغییر در انقلاب شکوهمند ایران است و به عنوان یکی از آموزه های دینی برگرفته از کلام وحی نمادی از استکبار ستیزی است.

 

وی بیان کرد: ملت ایران در راهپیمایی یوم الله 13 آبان با حضوری گسترده یک بار دیگر موجب خلق حماسه ماندگار می‌شوند./831/203/ب2

ارسال نظرات