۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۹۹۶۲۵
امام جمعه جیرفت:

اعدام شیخ نمر یک عمل احمقانه در تاریخ عربستان خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جیرفت با اشاره به صدور حکم اعدام برای شیخ نمر از سوی آل سعود، گفت: با اجرای این حکم عربستان احمقانه ترین عمل خود را در تاریخ کشورش ثبت خواهد کرد و ملت های اسلامی نیز بدون شک به جوش و خروش می آیند.
حجت الاسلام رضا کرمي‌پور، امام جمعه جيرفت

حجت الاسلام رضا کرمی پور، امام جمعه جیرفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانع، افزود: تاریخ تشیع نشان داده که علمای ما پرچمدارانی هستند که در طول تاریخ جهت هدایت مردم و رسوا کردن طاغوت ها و کسانی که با دین، مکتب و مذهب روبه رو هستند، علما توطئه های آنان را خنثی کردند و تا پایان جان خود نیز رفتند و به هیچ چیز هم واهمه نشان ندادند.


وی تصریح کرد: تاربخ شیعه را که ورق می زنیم از صدر اسلام حتی در زمان ائمه معصومین(ع) بسیاری از افرادی بودند که جان خود را کف دست قرار دادند و به دفاع از مکتب تشیع و ولایت پرداختند و بعد از شهادت امام حسن عسکری وغیبت صغری و کبری امام عصر (عج) با هدایت آن حضرت، علما تاریخ در مقابل طاغوت ها در قرن های مختلف ایستادگی کردند وخون پاک خود را در این راه ریختند و در زندان ها به سر بردند.


امام جمعه جیرفت با تأکید براین که دشمنان اسلام علما را سدی در مقابل خود می دانند، ابراز کرد: علما سبب بیداری ملت ها هستند، استان های شیعه نشین در شرق عربستان زندگی می کنند و شیخ نمر یکی از علمای شرق عربستان است و برای احقاق حق خود و مردم زبان گویای آنان شد اما دولت عربستان وی را مخل امنیت حکومت خود دانست او را زندانی و حکم اعدام وی را نیز صدور کرد.


حجت الاسلام کرمی پور تصریح کرد: صدور حکم اعدام شیخ نمر یک چیز تازه و تعجب آوری برای ملت مسلمان نیست و این خون‌های به ناحق ریخته شده جای تعجب ندارد و از این رو در تاریخ عربستان خون‌های زیادی ریخته شده است.


وی یادآور شد: عربستان جنایات زیادی را در سوریه، عراق و یمن مرتکب شده و خون هزاران نفر از مردم بی‌گناه را ریخته و در امور دولت‌ها و ملت‌های مسلمان دخالت کرده است، این ها را جنایت نمی‌داند اما صحبت های یک عالم روحانی وبرجسته را جنایت می خواند.


امام جمعه جیرفت ادامه داد: صدور حکم اعدام شیخ نمر کاملا به ضرر دولت عربستان است و ضرر آن را مسلمانان و شیعیان عربستان نخواهند دید و هر کجا خون به ناحقی ریخته شده ظلمی ریشه کن شده است.


حجت الاسلام کرمی پور اعدام شیخ نمر را یک عمل احمقانه دانست و تصریح کرد: با اجرای این حکم عربستان احمقانه ترین عمل خود را در تاریخ کشورش ثبت خواهد کرد و ملت های اسلامی نیز بدون شک به خروش وجوش می آیند و مراجع، علما و عالم تشیع نیز از خود عکس‌العمل نشان خواهد داد و نخواهند گذاشت چنین حکامی با مذهب تشیع بازی کنند و خون ناحقی را بریزند.


امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تدابیری عالیه خود را در این رابطه مطرح کردند  و وظیفه دولت های اسلامی، دستگاه‌های دیپلماسی به ویژه جمهوری اسلامی ایران و وظیفه قانونی و شرعی دولتمردان کشور است که حمایت ودفاع خود را از این روحانی مبارزه و شیعی داشته باشند و دنبال محکوم کردن این حکم باشند و قطعا امر به معروف ونهی از منکر که صورت می‌گیرد تأثیرگذار در تصمیم گیری آنان خواهد بود.


حجت‌الاسلام کرمی‌پور با بیان این که عربستان چالش‌های زیادی را برای خود ایجاد کرده است، بیان کرد: عربستان به دنبال امتیازاتی برای خود خواهد بود و بدون شک با صدور حکم شیخ نمر در تلاش است تا اذهان مردم و ملت‌های مسلمان را به سمت دیگری سوق دهد تا فاجعه منا به فراموشی سپرده شود و ایرانیان دست از جنایات آنان بردارند.


وی تصریح کرد: با کشته شدن هزاران نفر از حاجیان خانه خدا هیچ یک از دولت‌ها به غیر از جمهوری اسلامی ایران به این حادثه هولناک اعتراض نکرد و دولت عربستان به دنبال امتیاز برای خود است و این امتیازها به نفع دولت او نیست و جمهوری اسلامی حق خود را از طریق قانونی از عربستان خواهد گرفت و جمهوری اسلامی در مقابل جنایات عربستان کوتاه نخواهد آمد./9709/302/ب2

ارسال نظرات