۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۲۹۹۸۴۰
استاد حوزه علمیه:

همراهی با ولایت فقیه، سبب عزتمندی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) برای دوری انسان ها از تباهی تلاش می کردند، گفت: قطعاً پیوند و حمایت از ولایت فقیه انسان ها را عزتمند خواهد کرد.
حجت الاسلام رحمان صابري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان شامگاه سه شنبه با حضور جمعی از عزاداران و عاشقان سیدالشهدا(ع)، مسؤولان و عموم مردم برگزار شد.


حجت الاسلام رحمان صابری استاد دانشگاه و حوزه علمیه با اشاره به کلام نورانی و سفارشات پیامبر اکرم (ص) عنوان داشت: هر کس که بندگی خدا کند، همانا خداوند را حاضر و ناظر می بیند، ائمه اطهار بندگی خدا را کردند که راه و رسم بندگی را به انسان ها بیاموزند.


استاد حوزه علمیه حضور در مراسمات عزاداری سید الشهدا(ع) را بندگی خداوند دانست و اظهار داشت: امام حسین(ع) با قیام و شهادتش بندگی خدا و موارد دیگر را به انسان ها آموخت از این رو باید سیدالشهدا(ع) را الگو و سرلوحه خود قرار داد.


وی با بیان اینکه بندگی شباهتی بسیار با مزرعه و زراعت زمین دارد تصریح کرد: هر چه در این دنیا بکاریم به همان اندازه برداشت خواهیم کرد و اگر بنا است که در این دنیا زراعت کنیم و خود را برای جهان آخرت آماده کنیم باید به چند اصل و رکن اهتمام بیشتری داشته باشیم.


حجت الاسلام صابری با تشریح ارکان بندگی ابراز کرد: روزه سید الشهدا(ع) همانند آبیاری برای یک زمین خشک است و اگر بذری در زمین نکاریم قطعأ محصولی نیز نخواهد داد پس با لقمه حرام زندگی خود را تباه و نابود نکنیم.


استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) در روز عاشورا از روش های مختلفی برای هدایت انسان ها استفاده کرد و علت عدم اجابت مردم را لقمه و نطفه حرام دانست و مال هایشان را از حرام مملوء می دانست، لقمه حرام همانند هیزم خیسی است که تنها دود می کند و هیچ سودی ندارد.


وی در ادامه افزود: فردی که به حرام خوردن عادت کرد روزگارش سیاه و تاریک می شود و دیگر خداوند متعال و ائمه اطهار را نخواهد دید و تا زمانی که حرام را از زندگی اش پاک و مبرا نکند به خوشنودی خداوند دست پیدا نخواهد یافت.


حجت الاسلام صابری بیان داشت: فضاهای مجازی به صورتی ماهرانه در قالب دین و اسلام، دامن ها را آلوده و حجاب و عفت را از زنان می گیرند در نتیجه مردان نیز منحرف و دچار تباهی خواهند شد زیرا مردان از دامن زنان به معراج می روند.


استاد اخلاق با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی این نیست که لباس پاره و مندرس بپوشم خاطر نشان کرد: سبک زندگی اصول خاصی دارد و تقوا، حیا و عفت از سال های گذشته به عنوان اصل و رکن در سبک زندگی اسلامی بسیار با اهمیت است، وقتی غیرت و عفت در جامعه نهادینه شد غلبه بر آن جامعه امکان پذیر نمی باشد.


وی در ادامه یادآور شد: بی غیرتی سبب می شود که مردم جامعه در برابر حضرت ولی عصر (عج) قرار بگیرند، قطعأ انسان با شرایط پاک به سمت خدا و اهل بیت علیهم السلام خواهد رفت در غیر این صورت به سوی زوال و نابودی حرکت می کند.


حجت الاسلام صابری با بیان اینکه انسان در زندگی احتیاج به مراقبت دارد عنوان داشت: انسان به مراقبت در بندگی نیاز دارد و تنها با پیوند خود با قرآن، مسجد و ائمه اطهار به این مهم دست پیدا می کند، معیت با ولایت، هویت انسان را گم نخواهد کرد و سبب عزتمندی جامعه خواهد شد، هر کس در مسیر ولایت با تداوم حرکت کند قطعأ به سعادت می رسد.


وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: نماز نور چشم رسول اکرم (ص) بود، نماز بهترین عامل برای حل مشکلات و گرفتاری های انسان است و رزق و روزی انسان را زیاد می کند./857/202/ب1

ارسال نظرات