۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۲۹۹۸۹۶
آیت الله شبستری در راهپیمایی 13 آبان:

اجازه بازرسی از مراکز نظامی را نمی‌دهیم/ اجرای بندهای نامه رهبری جلوی آسیب به نظام را می‌گیرد

خبرگزاری رساـ امام جمعه تبریز با اشاره به دشمنی های آمریکا علیه ملت ایران، گفت: ملت ایران هیچ گاه این دشمنی ها را فراموش نخواهد کرد و با هوشیار در برابر توطئه نفود خواهند ایستاد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، صبح امروز در مراسم راهپیمایی 13 آبان تبریز، با بیان این‌که ملت ایران درس استکبار ستیزی را از قیام عاشورا فرا گرفته است، اظهار داشت: مرام نبوی و دین اسلام هیچ گاه از میان نخواهد رفت.

 


وی رهنمودها و بیانات مقام معظم رهبری را هدایت گر جامعه اسلامی دانست و گفت: روز 13 آبان، تلاقی سه رویداد مهم تاریخی است، تبعید امام راحل در سال 43 به جرم مخالفت با قانون ننگین کاپیتولاسیون نخستین رویداد در روز 13 آبان است.

 


عضو خبرگان رهبری با تأکید بر آشنایی جوانان با تاریخ انقلاب و کشور اسلامی، ابراز داشت: کاپیتولاسون قانونی بود که سبب می شد مستشاران آمریکایی که از دولت ایران حقوق می گرفتند، با انجام جرمی در ایران در کشور های خود محاکمه شوند و این قانون با عکس العمل امام راحل روبرو شد.

 


وی حادثه دیگر را شهادت جوانان در مقابل دانشگاه تهران در سال 57 از سوی مأموران شاه عنوان و تصریح کرد: حادثه بزرگ دیگر تسخیر لانه فتنه و جاسوسی که هدف براندازی انقلاب و نظام را داشتند، می باشد، به جهت این سه رویداد بزرگ 13 آبان رو جهانی استکبار ستیزی نام گرفته است.

 


امام جمعه تبریز با بیان این‌که بسیاری از توطئه ها علیه انقلاب اسلامی ریشه در دشمنی های آمریکا داشته است، افزود: کودتای 28 مرداد و سقوط دولت مصدق بود که به دست آمریکا تحقق پیدا کرد و سبب شد تا  دولت مصدق سقوط کند.

 


وی با اشاره به دشمنی های آمریکا علیه ایران اسلامی، اذعان داشت: تهاجم فرهنگی، انفجار هواپیمای مسافر بری بر بالای خلیج فارس، انقلاب رنگی، طراحی آشوب سال 78 و 88، اعمال تحریم های اقتصادی و یورش صدام به ایران اسلامی از دشمنی های آمریکا علیه ایران اسلامی است.

 


رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع)، آمریکا را دولتی جنایتکار، دروغ گو و اغوا گر دانست و تصریح کرد: در حین مذاکرات بیان برخی سخنان مانند تهدید نظامی و تداوم تحریم، حمایت از تروریسم منطقه‌ای غرب آسیا و حمایت از آل سعود و بسیاری دیگر از مسائل از روحیه استکباری آمریکا است.

 


وی این دشمنی های آمریکا را دلیلی متقن بر تداوم شعار مرگ بر آمریکا و دشمنی با استکبار عنوان و تأکید کرد: هدف آمریکا اسلام ستیزی و براندازی نظام اسلامی است، دشمن می داند که ملت ایران با باورها و اعتقادات خود در برابر استکبار و آمریکا جنایت کار ایستاده است.

 


آیت الله شبستری با اشاره به خطر نفوذ دشمن و نیت های پست و مزوران آمریکا جهت نفوذ در کشور،  خاطرنشان کرد: آمریکا آرزوی نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را با هوشیاری جوانان انقلابی و تداوم روحیه انقلابی گری در میان ملت و جوانان به گور خواهد برد.

 


وی تصریح کرد: در مسأله برجام و توافق هسته‌ای با تشکر از وزیر محترم امور خارجه و تیم مذاکره کننده خواستار اجرای موبه موی بندهای نامه رهبری هستیم و اعتقاد داریم اجرای این بندها سبب حفظ اقتدار و عظمت و جلوگیری از آسیب پذیری انقلاب در برابر دشمنی ها است.

 


نماینده ولی فقیه در استان، اذعان داشت: جوانان انقلابی ایران اسلامی به استکبار جهانی هشدار و کشورهای 5+1 تذکر می دهند که هیچ گاه اجازه بازرسی از مسائل نظامی کشور را نخواهند داد و در برابر این اقدام عکس العمل نشان خواهند داد./854/202/ب1

ارسال نظرات