۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۳۰۰۰۳۵

همایش بین المللی «تراتیل سجادیه» در کربلا برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش «تراتیل سجادیه» با هدف معرفی امام زین العابدین (ع) از سوی آستان مقدس حسینی (ع) برگزار خواهد شد.
همايش بين المللي تراتيل سجاديه در کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت آستان مقدس حسینی امروز با مسؤولان برگزاری همایش بین المللی «تراتیل سجادیه» دیدار و گفت‎وگو کرد.


وی در این دیدار به بررسی دلایل برگزاری چنین همایشی در کربلا اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش بین المللی «تراتیل سجادیه» موجب زنده نگه داشتن فرهنگ اهل بیت (ع) می‎شود.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی خاطرنشان کرد: خدمت و تربیت انسان‎ها بر اساس اصول و فرهنگ اهل بیت (ع) یکی دیگر از اهداف برگزاری همایش «تراتیل سجادیه» است.


وی اطلاع رسانی جهانی نسبت به کتب اهل بیت (ع) و معرفی آنان به نویسندگان، محققان و سایر ادیان را اقدامی تاثیرگذار و ضروری دانست ادامه داد: همایش بین المللی «تراتیل سجادیه» می تواند صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام سجاد (ع) را به عنوان گنج واقعی این امام به نمایش بگذارد.


همایش «تراتیل سجادیه» از روز شنبه مصادف با (24/محرم الحرام/ 1437) با شعار (رسالة الحقوق للامام السجاد علیه السلام بین التشریع والتطبیق) در کربلا برگزار خواهد شد.


همچنین آستان مقدس حسینی اعلام کرد که دومین نمایشگاه کتاب (تراتیل سجادیه) در حاشیه جشنواره (تراتیل سجادیه) و در سالروز شهادت امام سجاد (ع) برگزار می شود.


مسؤولان برگزاری نمایشگاه کتاب اظهار داشت: بیش از ده هزار عنوان کتاب از سوی 30 موسسه انتشارات از کشورهای عراق، ایران و لبنان به همراه ده هزار اثر اسلامی با موضوع زندگینامه و معارف امام سجاد (ع) در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت./994/ب902/د

ارسال نظرات