۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۳۰۰۲۳۳
واشنگتن پست:

اسرائیل باچالش موجودیت روبرو است

خبرگزاری رسا ـ روزنامه واشنگتن پست از چالش‌های پیش روی رژیم صهیونیستی در سطح داخلی و خارجی درزمان حاضر و آینده و تهدید موجودیت این رژیم در سایه سیاست‌های سران تل آویو پرده برداشت.
نتانياهو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه واشنگتن پست چاپ آمریکا در مطلبی نوشت: اسرائیل از بزرگترین طرف های نقض کننده حقوق بشر در جهان است و این وضعیت، مشکلی اخلاقی برای یهودیان آمریکا مطرح کرده که آیا به قبول دولتی که دیگران را از حقوق اساسی خود تا ابد محروم می کند، ادامه دهیم؟ این وضعیت مشکل دیگری را اما از دریچه صهیونیست ها مطرح می کند که آیا اسرائیل عملا در مسیری حرکت کرده که موجودیتش را به طور کامل تهدید می کند؟

 

این روزنامه سپس این سوال را مطرح کرد که آیا تحریم دولتهایی که حقوق بشر را نقض می کنند و مستثنی کردن اسرائیل از این امر یک برخورد دو گانه با معیارها به شمار نمی رود؟

 

روزنامه واشنگتن پست سپس به این سوال خود پاسخ داد و نوشت: به طور قطع یک برخورد دوگانه به شمار می رود. ما درخصوص بقای اسرائیل نگرانی جدی احساس می کنیم و همین نگرانی را درباره سرنوشت سایر دولت ها نداریم.

 

استفان لویسکی استاد امور حکومتداری در دانشگاه هاروارد و گلید ویلی استادیار رشته اقتصاد و حقوق دانشگاه شیکاگو در مصاحبه مشترک خود در روزنامه واشنگتن پست نوشتند: برعکس دولت های دیگر مثل کره شمالی، تاثیر تحریم بر اسرائیل زیاد خواهد بود. کابینه اسرائیل در سایه کمک های زیاد آمریکا و سرمایه گذاریها و تجارت و حمایت اخلاقی و دیپلماتیک واشنگتن از آن، نتیجه رفتارهای احمقانه اش را احساس نکرده است.

 

آنها افزودند: ما بر سر دوراهی دشواری قرار داریم. گسترش شهرک ها و رویکردهای جمعیتی جدید بزودی قدرت اسرائیل برای تغییر وضعیت را در کنترل خوهد داشت. ما سالهای طولانی از کابینه های اسرائیل حمایت کردیم و حتی با کابینه هایی که با ما اختلاف نظر پیدا کردند، کمک کردیم به این امید که امنیت اسرائیل به آن برای دفاع از منافعش در دراز مدت کمک خواهد کرد./982/ب101/د

ارسال نظرات