۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۳۰۰۲۴۱

گروه های فلسطینی خواستار ادامه انتفاضه قدس شدند

خبرگزاری رسا ـ جریان‏های ملی و اسلامی فلسطینی فلسطینی به توافق رسیدند که عرصه انتفاضه قدس و کرانه باختری است و غزه و فلسطین اشغالی 1948 نیز نقش حامی و پشتیبان انتفاضه را ایفا می کنند.
گروه هاي فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، گروه های فلسطینی امروز نشستی را تحت عنوان " انتفاضه قدس، ضرورت حمایت از آن و مقابله با تلاش ها برای مهار آن" به دعوت جنبش جهاد اسلامی در سالن شهید فتحی شقاقی در مسجد قسام در شمال نوار غزه برگزار کردند. در این نشست جنبش های حماس، جهاد اسلامی، فتح، جبهه خلق و جبهه دمکراتیک حضور داشتند.

 

در همین راستا، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی در سخنانی در این نشست تاکید کرد که هدف از برگزاری این نشست دوماهه شدن انتفاضه مبارک قدس است و ما مقابل انتفاضه ای همه جانبه و فراگیر قرار داریم.

 

خالد بطش اظهار داشت: «کسانی که در مورد انتفاضه شک و تردید دارند باید بگویند که انتفاضه چه خصوصیاتی دارد. آیا حوادث و رخدادهای جاری در اراضی فلسطینی شما را قانع نمی کند؟ کسانی که در این باره شک و تردید دارند و نمی خواهند در انتفاضه ملت فلسطین شرکت داشته باشند، برای خود عذر و بهانه می تراشند و وارد بازی با کلمات و اصطلاحات می شوند.»

 

وی تصریح کرد که فلسطینیان اتفاق نظر دارند که حوادث جاری در اراضی فلسطینی انتفاضه ای همه جانبه است و پذیرش ایده آرامش مداوم یا دائم هرگز قابل قبول نیست.

 

بطش خاطر نشان کرد که نبرد و مبارزه میان فلسطینیان و صهیونیست ها همیشه ادامه دارد، بنابراین، عملیات های مقاومتی و مبارزات فلسطینیان علیه دشمن صهیونیستی امری عادی است و آتش بس با این رژیم امری غیر عادی است.

 

خالد بطش اشاره کرد: «اولویت کنونی ملت فلسطین ادامه انتفاضه است و فعلا برای تعیین اهداف آن زود است و نشست امروز یکی از نشانه های اجماع فلسطینیان بر ادامه انتفاضه است.

 

از سوی دیگر، فایز ابو عطیه،جنبش فتح نیز اظهار داشت: گروه های فلسطینی اتفاق نظر دارند که عرصه انتفاضه قدس و کرانه باختری است و غزه و فلسطین اشغالی 1948 نقش حامی و پشتیبان انتفاضه را دارند و همه بر سر اهداف انتفاضه توافق دارند.

 

فایز ابو عطیه خاطر نشان کرد که رسانه ها یکی از مهم ترین ابزارهای حمایت از انتفاضه هستند و رسانه ها باید به دور از اختلافات سیاسی و به شیوه ای مسؤولانه و متعهدانه اخبار انتفاضه را پوشش دهند./994/ب102/د

ارسال نظرات